ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
הגיע הזמן

ארה"ב הגדירה את החות'ים כקבוצת טרור

לאחר שמזכיר המדינה ביטל את החלטת טראמפ ב-2021 לסווג את החות'ים כארגון טרור, כדי להקל על שיחות השלום במלחמת האזרחים בתימן, ממשל ביידן החזיר את הסיווג של הארגון והם מוגדרים כארגון טרור

ארה"ב הגדירה את החות'ים כקבוצת טרור
אימוני החות'ים נגד מטרות אמריקאיות וישראליות צילום: דוברות החות'ים

מחלקת המדינה הגדירה ביום שישי את החות'ים כארגון טרור.

ההחלטה מתייגת רשמית את החות'ים כקבוצת טרור עולמית, צעד שנותן לארצות הברית סמכויות חדשות להחרים כספים של ההחות'ים הנתמכים על ידי איראן, ולמנוע מהם גישה למערכת הפיננסית העולמית.

ההחלטה למעשה קובעת שהארגון התימני יחזור להיות ארגון טרור כפי שהיה תחת ממשל טראמפ, כזכור מזכיר המדינה אנטוני בלינקן ביטל אותו זמן קצר לאחר שנכנס לתפקידו ב-2021, בין השאר כדי להקל על שיחות השלום במלחמת האזרחים בתימן.

בחודש שעבר הודיע ​בלינקן על כוונת משרד החוץ להחזיר את החות'ים לרשימת ארגוני הטרור, אך עיכב את הפעולה ב-30 יום. ההפסקה נועדה בין השאר לתת לקבוצות סיוע הומניטריות הפועלות באזורים שבשליטת החות'ים בתימן זמן כדי להבטיח שעבודתם לא תסתבך בסנקציות חדשות מארצות הברית שיענישו את כל מי שיספק תמיכה לתימן. כמה קבוצות סיוע הזהירו שעבודתם בהכרח תהיה מוגבלת במדינה עם צרכים הומניטריים קשים.

בלינקן אמר בינואר כי עיכוב היישום נועד גם לתת לחות'ים - שהם הממשלה בפועל בצפון תימן ונתמכים על ידי איראן - הזדמנות להפסיק את התקפותיהם על הספנות הבינלאומית בים האדום ובמפרץ עדן, ששיבשו את הסחר העולמי וגרמו לעיכובים ומחירים גבוהים יותר. התקפות אלו גרמו לאחרונה לעשרות תקיפות אוויריות של ארה"ב. אבל הפעולה הצבאית האמריקאית לא הרתיעה את החות'ים.

דובר משרד החוץ ציין כי ביום שישי טיל ששוגר מתימן פגע בספינה ששטה לכיוון הודו, עם דגל פנמה, שהובילה נפט גולמי.

ניתן יהיה לשנות את החהלטה אם החות'ים יפסיקו את התנהגותם התוקפנית, אמר בלינקן בחודש שעבר.

החות'ים מלחמת חרבות ברזל ארצות הברית אנתוני בלינקן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד