י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
במסיבת עיתונאים

ראש הממשלה נתניהו: "כשחמאס יירד מדרישותיו ההזויות - נתקדם"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ערך מסיבת עיתונאים במשרד ראש הממשלה בירושלים והתייחס למו״מ לשחרור חטופים. נתניהו טען: "עד לרגע זה הדרישות של החמאס הן הזויות ומשמעותן אחת - תבוסה לישראל" | ההצהרה המלאה

נתניהו במסיבת עיתונאים
נתניהו במסיבת עיתונאים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ברקע הסטגנציה במשא ומתן לשחרור החטופים והלחץ שמופעל על הדרג המדיני מצד מטה משפחות החטופים, קיים הערב (מוצאי שבת) ראש הממשלה בנימין נתניהו מסיבת עיתונאים בה אמר: "תמצית המאבק שלנו לשחרור החטופים הוא מו"מ ולחץ צבאי תקיף. עד לרגע זה הדרישות של החמאס הן הזויות ומשמעותן אחת - תבוסה לישראל. ברור שלא נסכים להן. אבל כשהחמאס יירד מהתשובות ההזויות האלה נוכל להתקדם".

נתניהו הוסיף: "שלשום שוחחתי עם הנשיא ביידן ואני משוחח כל יום עם מנהיגי העולם. אני אומר הם באופן מוחלט ישראל תילחם עד לניצחון המוחלט, זה כולל גם ברפיח. מי שרוצה למנוע מאיתנו לפעול ברפיח בעצם אומר לנו תפסידו במלחמה. אני לא אתן לזה יד. העברתי בקבינט ואני מדגיש גם הערב: הסדר יושג בזכות מו"מ ישיר בין הצדדים. כדי להשיג את הניצחון אנחנו צריכים אחדות. לא לרגע, אלא אחדות אמיתית. כשפגשתי את הגיבורים שלנו במחלקות שיקום ראיתי את האחדות הזאת במלוא תפארתה. נפעמתי עד עמקי נפשי". 
  
בנוגע למידור אייזנקוט וגנץ על השיחות בקהיר אמר: "הייתה החלטה שקיבלנו אחרי כברת דרך במו"מ ולא קיבלנו שום דבר, אלא דרישות הזויות בחמאס על הר הבית, דרישות להשאיר את המלחמה ולשחרר אלפי מרצחים. אני מנהל מו"מ לא מתן ומתן כי במתן ומתן לא מקבלים כלום".

על דבריו של השר בן גביר ובנו יאיר נתניהו אמר כי "כל אחד רשאי להגיד את דעתו. בקבינט הרחב אנחנו פועלים בשיתוף עם הנשיא ביידן והממשל האמריקאי. אנחנו מעריכים את התמיכה שקיבלנו ואני חושב שהגענו להסכמות אבל יש דברים שלא. המדיניות שלי זה לא להתערב בפוליטיקה האמריקאית". 

ראש הממשלה התייחס להורדת דירוג האשראי ואמר: "אני לא חושב שזהו כישלון. נתוני ישראל טובים מאוד ביחס למדינה שנמצאת במלחמה. הורדת דירוג האשראי באה כי אנחנו נתונים במלחמה וכשנצא מהמלחה וננצח גם התחזית השלילית. אולי לא כולם מבינים שאנחנו הולכים לנצח. הכסף החכם כבר מבין את זה אנחנו רואים שיממה אחרי הורדת דירוג האשראי היה ביקוש. הנפקנו יתרות חוב והיה שיא של ליתרות החוב של מדינת ישראל, וזה אומר דרשני שמה שאני אומר שזה נכון". 

על מועד הבחירות אמר: "הבחירות יש להן תאריך עוד כמה שנים. אני לא מציע להתעסק בזה במלחמה. אנחנו צריכים כרגע אחדות. אנחנו צריכים להתאחד - יש לנו עוד רבע מהכוח הלוחם של החמאס לחסל אותו. אנחנו מפרקים להם את התשתית, אנחנו החזרנו למעלה ממחצית חטופינו ונחזיר את השאר. אנחנו צרכים להתאחד למאמץ המלחמתי".

בהמשך נשאל על הביטחון ליישובי הדרום ואמר: "לגבי שאלת הביטחון משרד הביטחון יוציא בקרוב אמירה ברורה לגבי זה.  אני לא מתחמק מזה. הסיכוי של פלישה כמו שראינו לא יקרה. חמאס עמוק במנהרות וטרוריסטים רבתי ירד מהפרק. לגבי ירי רקטות וטילים זה תמיד אפשרי. אנחנו הורדנו חלק עצום מהיכולת הזאת. להגיד שזה בלתי אפשרי זה לא נכון ולא אגיד את זה, אבל האפשרות לחזור לדרום היא קרובה. לגבי האפשרות בצפון אנחנו עובדים עליה זה ידרוש פעולות במישור הצבאי האזרחי והמדיני".

מסיבת עיתונאים הצהרה לתקשורת מלחמת חרבות ברזל בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד