כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"אין להם זמן"

משפחות החטופים בגרמניה: "תלחצו על הממשלות"

נשיא המדינה הרצוג ושר החוץ כץ הדגישו ביום שישי בועידת הביטחון של מינכן את העדיפות העליונה שמייחסת ישראל לסוגיית החטופים וישראל פועלת בנחישות על מנת להשיבם. השליח המיוחד תא"ל (מיל') גל הירש העביר תדרוך לנציגים זרים ועדכן אותם במצב הנוכחי ובאתגרים העומדים בפני ישראל

משפחות החטופים בגרמניה: "תלחצו על הממשלות"
גל הירש במינכן צילום: שגרירות ישראל בגרמניה

מעל במת הבטחון החשובה בעולם - וועידת מינכן לבטחון, קראו בני משפחות החטופים לפעול מיידית להשבת יקיריהם.

במהלך הכנס, התקיים אירוע מיוחד שהוקדש לחטופים הישראלים ובני משפחותיהם, ובו השתתפו נציגי 6 חטופים ישראלים, שחלקם אף השתחררו בעצמם מהשבי. בני המשפחה שיתפו את חוויותיהם הקשות וקראו לכל הנוכחים לקום ולעשות מעשה: ללחוץ על ממשלותיהם, לצאת לרחוב ולהותיר את הנושא על סדר היום הציבורי.

במהלך האירוע, הציג השליח המיוחד תא"ל (מיל') גל הירש את צוות המשימה הבינ"ל המיוחד שהוקם לטובת קידום שחרור החטופים הישראלים ולמאבק בתופעה בכלל. עדויות בני המשפחה שחזרו מהשבי לא הותירו עין יבשה באולם הגדוש ותחושת הדחיפות "אין להם זמן" הדהדה היטב בחדר.

באירועים ובפגישות שקיימו נשיא המדינה הרצוג ושר החוץ כץ הדגישו השניים את העדיפות העליונה שמייחסת ישראל לסוגיית החטופים וישראל פועלת בנחישות על מנת להשיבם. כן קיים הירש תדרוך לנציגים זרים ועדכן אותם במצב הנוכחי ובאתגרים העומדים בפני ישראל. 

ביום  שישי קיימו המשפחות קבלת שבת בהשתתפות נשיא המדינה הרצוג, שר החוץ כץ, השליח הירש ושגריר ישראל בגרמניה רון פרושאור. אילן סיגל, בתם של אביבה ששוחררה מהשבי ושל קית' שעודנו בשבי חמאס, הקריאה דברי תפילה אישיים לכל החטופים, אותה הם נוהגים לקרוא מדי שישי למען אביהם, קית'. 

בנוסף, במהלך הכנס הצטרפו בני המשפחות לפגישות עם מנהיגים שונים מרחבי העולם ובו העלו את הדרישה לעשות הכל על מנת לשחרר את יקיריהם ואת כלל החטופים באופן מיידי. בין היתר נפגשו בני המשפחות עם קנצלר גרמניה, יועץ ר"מ קטאר ומזכ"ל ארגון בריאות העולמי.

השליח המיוחד הירש: "ישראל מוכנה לעסקה ומוכנה לשלם מחיר אך דרישות חמאס מנותקות מהמציאות. אנו מצפים לקבל הוכחה שיש בחמאס מי שיכול לבצע עסקה, שתרופות הגיעו לחטופים ושיש מוכנות לקיים מו"מ עם דרישות הגיוניות וסבירות".

מלחמת חרבות ברזל גל הירש חטופים ועידת הביטחון של מינכן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד