כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"כעניים בפתח"

בראשות רבני הקהילות: אגודת ישראל בכנס היערכות לבחירות בירושלים

במעמד השתתפו בני כ"ק האדמו"רים מסלונים, באיאן, ערלוי וביאלא • חבר המועצה הלברשטאם: "עמדנו בקדנציה הנוכחית כעניים בפתח בזמן שהגדולים יותר קיבלו הכל" • חבר המועצה ויצמן: "בחמש השנים האחרונות היו פה נזקים קשים למצב האידישקייט בעיר" • ראש הרשימה ברים: "יש לנו את היכולת להביא עוד עשרת אלפים קולות לאגודת ישראל"

בראשות רבני הקהילות: אגודת ישראל בכנס היערכות לבחירות בירושלים
הכינוס בירושלים צילום: באדיבות המצלם

עשרות ראשי קהילות השתתפו ביום חמישי בכינוס אגודת ישראל ירושלים לקראת הבחירות למועצת העיר שיתקיימו בי"ח אדר א'. במעמד השתתפו בני כ"ק מרנן האדמו"רים מסלונים, באיאן, ערלוי וביאלא. כמו כן השתתף נכדו של כ"ק מרן האדמו"ר מצאנז, וכן רבני קהילות ויז'ניץ וצאנז בעיר.

את המעמד פתח מיכל הלברשטאם, חבר מועצת עיריית ירושלים, שציין כי "העסקנים של אגודת ישראל בירושלים חיים בטוב עם העסקנים של דגל התורה וש"ס, ואפילו הדתי לאומי - הכל למען הציבור. אבל בסוף הכל נקבע לפי מפתח של חברי מועצה, אנחנו עמדנו בקדנציה הנוכחית כעניים בפתח בזמן שהגדולים יותר קיבלו הכל".

"אם אין לנו מספיק כוח, התיקים המשמעותיים נמצאים בידיים של אנשים אחרים, ואנו נאלצים לעמוד כעניים כפתח בעת שאנו צריכים לסייע לקהילות שלנו. הציבור החסידי קיבל בשנים האחרונות בקושי פרומיל מהתקציבים שקיבלו האחרים. ההורים נאצלו לשלם על מה שהמוסדות לא קיבלו".

"בשנים האחרונות נוצר מצב שבגלל שהתיקים המשמעותיים היו במפלגות אחרות שקיבלו כוח יותר חזק, נאלצנו לוותר ולהפסיד רבות, ולכן נושא הבחירות נוגע לכל אחד ואחד מאיתנו. אנשים חושבים שחברי עירייה עוסקים בעיקר בנושאים כמו ארנונה, אך לא תמיד הם יודעים את הנעשה מאחורי הקלעים בשלל נושאים חשובים לטובת הכלל", דברי הלברשטאם.

לאחר מכן נשא דברים חבר מועצת העיר מטעם אגודת ישראל, יוחנן וייצמן, שאמר כי ישנה הרגשה בציבור שלנו כאילו הנזקים שנגרמו בקדנציה האחרונה, נגרמו בעיקר לכלל, ולא לפרט, וזו טעות. 

וייצמן הציג תמונה מדאיגה על מצב באידישקייט בעיר: "בחמש השנים האחרונות היו פה נזקים קשים למצב האידישקייט בעיר. נפתחו מינהליים קהילתיים בשבת, עשו פה מיזם של השכרת אופניים בשבת, הקצו חניות לרכב שיתופי שפועל בשבת. אירועים עירוניים במסעדות טרפה כולל בשבוע האחרון, בקדנציה הקודמת מנענו את זה ועכשיו זה חזר. התחילו לנקות את העיר גם בשבת. הורסים פה את השבת בעיר. בגינות יש אירועים בשבת, עושים הצגות בשבת במתחם התחנה".

עוד נשא דברים במעמד הרב אליקים שטארק, חבר הוועדה הפוליטית של חסידות בעלזא, שציין כי בירושלים ישנו את הריכוז החסידי הגדול ביותר ומה שקרה לאגודת ישראל בבחירות האחרונות זה מכה של ממש. "שלחו אותנו להיעזר במפלגת ש"ס, בש"ס שלחו אותנו לנציגי דגל התורה, וכך כל אחד גלגל אותנו למקום אחר, ללא יכולת לעזור, לשנות ולהשפיע. לכן עלינו לדעת שאם לא נתארגן כראוי ועם כל הכוח הנדרש, לא נוכל להשפיע ולשנות את המצב שמחייב שינוי בהקדם".

את המעמד חתם ראש הרשימה, צחי ברים, שציין כי "אנו עומדים לפני מבחן גורלי לכל אחד מהנוכחים. בכנס הבחירות לפני חמש שנים היינו צריכים להפעיל את הדמיון ולחשוב מה עלול להתרחש במידה ולא ננצח, וכעת - אחרי הקדנציה האחרונה כולנו יודעים שצדקנו ושהמצב גרוע מאד. כרגע אנו עומדים במצב שכל מה שיכול היה להתרחש לרעה אכן התרחש, ועלינו להפוך את הקערה על פיה כדי להראות את הכוח האמיתי של אגודת ישראל בירושלים".

ברים הדגיש: "לא הגעתי לירושלים בשביל פוליטיקה. הגעתי בשביל לסייע לילדים ולמבוגרים תושבי ירושלים ששואלים שאלה פשוטה: מי יכול לעזור לנו?? יש לנו בירושלים צורך לסייע בשלל תחומים. בתחום החינוך, הנוער ועוד, אבל הצורך הגדול ביותר הוא לעזור ולתת יחס לכל אחד ואחד. בביתר הייתי רגיל שאם למישהו יש בעיה הוא מתקשר אלי. גם בירושלים, למרות שמדובר בעשרות אלפי אנשים, אני אומר לציבור - אם יש לכם בעיה? תתקשרו אלי. בשביל זה אני כאן".

"אני מאמין שלמשפחות החסידיות בירושלים מחכה עתיד טוב הרבה יותר, ושבעוד חמש שנים נעמוד כאן שמחים ומרוצים, אך כרגע יש לנו משימה אחת בלבד והיא להרים את הראש חזרה ולהאמין ביכולת שלנו להביא עוד 10,000 קולות לאגודת ישראל".

"חרשתי את השטח וגיליתי מקומות בהם ישנם בוחרים רבים שרוצים ושמחים  לסייע לנו לחזור לגודלנו הטבעי, ואני בטוח שאגודת ישראל בירושלים תצליח להביא עוד 10,000 קולות, ובכך להגדיל חזרה את הכוח של אגודת ישראל".

ראש הרשימה העיר עוד: "היו אנשים במפלגות אחרות שבשביל לעזור למצביעים שלהם לא בחלו בלקחת לאחרים. אנחנו בעזרת ה' נהיה חזקים, אבל לא נעשה טעויות של אחרים. אנחנו נדאג לכולם, גם למי שלא הצביע לנו. זו דרך החסידות".

אגודת ישראל ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד