א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
סיפור מדהים

משפחות החטופים שהצליחו להכניס תרופות לרצועת עזה

המשפחות שעומדות מאחורי המהלך שתקו במשך חודשים, אבל עכשיו, עם פרסום הידיעה על התרופות שנמצאו על ידי צה"ל הוכיחו אנשים בודדים שניתן לעשות את מה שלמדינה לקח ארבעה חודשים

תרופות על מטוס בדרך לעזה. אילוסטרציה
תרופות על מטוס בדרך לעזה. אילוסטרציה צילום: משרד החוץ הקטארי

זה סיפור על נחישות אזרחית, על חשיבה מחוץ לקופסה, ובעיקר על איך הצליחו אנשים בודדים לעשות את מה שלמדינה לקח ארבעה חודשים.

הכתב המדיני של 'חדשות 12', ירון אברהם מדווח שמאחורי לפחות חלק מעשרות ארגזי התרופות שנמצאו בבית החולים נאצר בחאן יונס עומדות משפחות של חטופים, ליתר דיוק רותם קופר, בנם של נורית ועמירם קופר שנחטפו מקיבוץ ניר עוז, ואפרת מצ'יקווה, שדודיה מרגלית וגדי מוזס נחטפו גם הם מניר עוז, ביחד עם דוקטור מאיר זוסמן ודן סובוביץ מקים מטה המשפחות האירופי, שפשוט הפכו את העולם עד שהצליחו להכניס משלוח תרופות עבור החטופים.

במהלך מורכב וסבוך הם ניסו ללקט את רשימת החולים הכרוניים, והצליחו להשיג את רשימת התרופות והצרכים של החטופים. הם רתמו למיזם שלהם גורמים בארץ ובעולם, ביניהם את דוד מידן, את מטה החטופים של האיחוד האירופאי ומוסדות וארגונים מקומיים ובינלאומיים חשובים נוספים, וכך הצליחו להעביר את משלוח התרופות, דרך מדינות באירופה הן העבירו את התרופות למצרים, ומשם המשלוח הגיע לרצועה דרך מעבר רפיח בחודש נובמבר.

עד לרגע זה אין אינדיקציה שהתרופות הגיעו לחטופים ולחטופות, אבל כן ברור שהן הגיעו לגורמים ברצועה ועכשיו גם שחלק מהן אותר בבית החולים בחאן יונס.

המשפחות שעומדות מאחורי זה שתקו במשך חודשים, אבל עכשיו, עם פרסום הידיעה על התרופות שנמצאו על ידי צה"ל, יש להן מסר והוא שתמיד אפשר לחשוב בצורה יצירתית. גם עכשיו, שנדמה שעסקת החטופים אולי תקועה או שחמאס מתבצר, יש דרכים לעשות את הבלתי אפשרי, והן מצפות מההנהגה הישראלית לעשות בדיוק את זה במו"מ להחזרת כל החטופים הביתה.

משלוח תרופות חטופים מלחמת חרבות ברזל עזה חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד