כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
שחרור החטופים

גל הירש בראיון ל-CNN: "דרישות חמאס מנותקות מהמציאות"

גל הירש מתאם השבויים והנעדרים אמר בראיון לרשת CNN כי הדרישות של חמאס לעסקת חטופים "מנותקות מהמציאות". הצעת חמאס להפסקת אש קבועה ושחרור חטופים בתמורה לשחרור אלפי מחבלים נדחתה על ידי ישראל

גל הירש בראיון ל-CNN: "דרישות חמאס מנותקות מהמציאות"
גל הירש בראיון צילום: הקונסוליה הישראלית במינכן

הדרישות של חמאס לעסקת שחרור חטופים הן "הזויות" וצריכות להיות "קרובות למציאות", כך אמר מתאם השבויים והנעדרים של ישראל, גל הירש, ל-CNN היום.

"אנחנו מאוד רוצים עסקה ואנחנו יודעים שאנחנו צריכים לשלם מחירים. אבל הדרישות של חמאס מנותקות מהמציאות - הזויות", אמר בראיון לאלכס מרקוורד מרשת CNN בוועידת הביטחון של מינכן בגרמניה.

הצעת חמאס להפסקת אש קבועה ושחרור חטופים בתמורה לשחרור אלפי מחבלים נדחתה על ידי ישראל.

הירש, אמר כי יש לו חששות כי הגורמים המדיניים של חמאס המנהלים את המשא ומתן על הסכם החטופים אינם בקשר עם בכירי חמאס בשטח בעזה. הוא אמר שלמרות שישראל וחמאס הסכימו בעבר על עסקה לאספקת תרופות לחטופים, החטופים לא קיבלו את התרופות.

"אנחנו צריכים הוכחה, מישהו שיכול לספק לנו הוכחה", אמר הירש. "תראו לנו שהתרופות שנשלחו הגיעה ליעדם. זה מאוד חשוב כי זה יראה לנו שיש שם מישהו שבאמת יכול לשחרר את החטופים שלנו".

"אין דבר חשוב יותר עבור צה"ל מאשר להחזיר את החטופים הביתה", אמר הירש ל-CNN, והוסיף כי "הצבא מוכן לשלם מחיר גדול על כך. המחיר הזה לא מפסיק את מלחמתה של ישראל נגד חמאס".

"אנחנו מוכנים לעצור את המלחמה באמצעות הפסקות אש, לא לעצור את המלחמה לגמרי", אמר הירש. "המלחמה לא תסתיים. חמאס יפורק, אבל אנחנו מאוד רוצים לעשות עסקה ולהחזיר את החטופים שלנו הביתה. זה מאוד מאוד חשוב לנו".

כשנשאל אם צה"ל יהיה מוכן לשחרר אסירים פלסטינים שנשפטו למאסר עולם, או שביצעו פיגועים בישראל, הירש רק אמר שהוא מציע לחמאס להביא הצעות "קרובות למציאות".

כשנשאל על התוכניות הפוטנציאליות של ישראל למתקפה קרקעית ברפיח שבדרום עזה, שם יותר מ-1.3 מיליון פלסטינים אמר הירש כי "רפיח הוא הבאה בתור כמובן".

"ברפיח יש הרבה חטופים והרבה מאוד קבוצות טרור - למעשה חמאס עדיין שם", טען הירש. הוא אמר כי לצה"ל יש "מוסר וערכים" והוא עושה הכל כדי למנוע נזק אפשרי, אך הוסיף כי "רפיח חייבת להיות הבאה בתור, כי אנחנו חייבים לשחרר את החטופים".

 

 

גל הירש חטופים ועידת הביטחון של מינכן חמאס קטאר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד