י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
חרפה בוועידה

תומכי טרור: להפסיק לדבר עם הקטארים | דעה

ראש ממשלת קטאר, התייחס היום בוועידת הביטחון במינכן למו"מ על עסקת החטופים בין ישראל לחמאס, והדגיש כי שחרור החטופים לא צריך להיות תנאי מקדים לעצירת המלחמה. על ישראל להפנים שקטאר היא חלק מציר הרשע ולהפסיק לנהל עמה דיאלוג

תומכי טרור: להפסיק לדבר עם הקטארים | דעה
שחרור חטופים משבי החמאס צילום: תעמולת חמאס

ראש ממשלת קטאר, שייח' מוחמד עבד אל-רחמן אל-תאני, התייחס היום בוועידת הביטחון במינכן למו"מ על עסקת החטופים בין ישראל לחמאס ועל כך שארצו מתווכת בין ישראל לחמאס, והדגיש בחוצפתו כי עצירת המלחמה לא צריכה להיות תנאי מקדים לשחרור חטופים. 

"אנחנו לא רואים סיבה להמשך הלחימה, אנחנו מכירים בחשיבות של הגעה להסכם לשחרור החטופים, אנחנו גם מכירים בחשיבות של עצירת המלחמה ללא תנאים מוקדמים, זו הדילמה שלנו, לצערנו הרבה מדינות אומרות שלעצירת המלחמה צריך להיות תנאי מקדים של שחרור החטופים, זה לא התנאי שצריכים להציב, מה שצריך להציב זה המצב ההומניטרי בעזה".

אם כך הם פני הדברים, למרות הרצון העז לשחרר את חטופינו, הגיע הזמן שישראל תפסיק להתרפס בפני קטאר, נתניהו חייב להודיע להם שאם הם לא מפעילים לחץ על חבריהם, ראשי חמאס, ישראל לא מתחייבת שלא תפעל על אדמת קטאר כדי לחסל את מנהיגי חמאס.

נשיא המדינה יצחק הרצוג נאם בוועידה וציין כי נפגש עם ראש ממשלת קטאר וכי "זו הייתה פגישה טובה - אני חושב שהוא מקדם מאמצים גדולים על אף הקושי והמורכבות. לצד זאת, צריך לוודא שאנחנו יודעים אם יש מישהו שמקבל החלטות בצד השני. הרי יש לנו עסק עם אנשים שמפוזרים ומסתתרים בכל רחבי עזה, בעיקר במנהרות, וצריך לדעת את מקום הימצאם". 

הנשיא אמר דברים נכונים: "קודם כל צריך לפתור את סוגיית החטופים ולהשיב אותם הביתה בשלום בהקדם האפשרי". אך גם הנשיא כמו נתניהו, חייבים לאיים על קטאר, "אם לא תלחצו על חמאס, אין לנו אחריות על ראשי חמאס אצלכם במדינה".

נקודה נוספת: ב-9 לפברואר קטאר הודיעה לישראל ולצרפת שחמאס התחייב בפניה כי החטופים שמוחזקים ברצועת עזה קיבלו את התרופות שהוכנסו לרצועה עבורם, עם זאת, עד כה לא סופקה לכך הוכחה. מה עוד צריך לקרות כדי שישראל תבין שחמאס וקטאר עובדים בשיתוף פעולה. קטאר מממנת ומתחזקת את חמאס, וישראל חייבת להפסיק עם ההתרפסות הבזיונית בהתנהלות מול קטאר.

כמה שבועות לאחר הטבח שביצע חמאס אמר ראש ממשלת קטאר כי "אי אפשר להשמיד את חמאס כל כך בקלות, חמאס היא חלק מהחברה הפלשתינית הן ברצועה והן בגדה״  בכך קטאר הוכיחה כי המדינה המפרצית הקטנה, היא בדעה אחת עם חמאס.

לקטאר יש מנופי לחץ חזקים על חמאס, אך המדינה שבוחשת בכל מקום אפשרי, לא רק שלא מנסה לפחות למראית עין להפעיל לחץ על חמאס, אלא דורשת הפסקת אש מבלי להחזיר את החטופים.

אם ישראל תיכנע, חמאס ירגיש שהוא יכול להמשיך להקשיח עמדות. חמאס מקבל תמיכה חזקה מקטאר, וישראל חייבת לשנות גישה ויפה שעה אחת קודם.

חמאס קטאר מלחמת חרבות ברזל חטופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד