י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הרשעה אומללה

נכלא בטעות ל-37 שנים: יקבל 14 מיליון דולר פיצויים

אדם שנכלא בטעות ל-37 שנים יקבל 14 מיליון דולר פיצויים מהעיר טמפה. רוברט דובויס, בן 59, נידון למוות לאחר שהורשע שלא כדין ברצח ב-1983. הוא תבע את הרשויות לאחר ביטול הרשעתו והגיע ביום חמישי האחרון לפשרה

נכלא בטעות ל-37 שנים: יקבל 14 מיליון דולר פיצויים
אילוסטרציה צילום: unsplash

גבר שבילה 37 שנים בכלא לאחר שהורשע שלא כדין ברצח של אישה ב-1983 בטמפה, פלורידה, יקבל 14 מיליון דולר בהסדר עם העיר טמפה, כך פורסם בסוף השבוע בארה"ב.

האיש, רוברט דובויס, בן 59, היה רק בן 18 כשנעצר בקשר להריגת ברברה גרמס, בת 19, שהוכתה למוות וגופתה התגלתה מאחורי מרפאת שיניים בצד הצפוני של העיר באוגוסט 1983.

האיש הורשע ברצח מדרגה ראשונה בשנת 1985 לאחר משפט שנמשך שבוע שבו הוא נמצא אשם, בתחילה הוא נידון למוות, אך שלוש שנים לאחר מכן שינה בית המשפט העליון בפלורידה את העונש הזה למאסר עולם.

באוגוסט 2020, מר דובויס שוחרר לאחר שהתגלו ראיות DNA חדשות שזיכו אותו ועירבו שני גברים אחרים שהואשמו בהריגה. בשנה שלאחר מכן, מר דובויס הגיש תביעה פדרלית נגד העיר טמפה, ארבעה שוטרים לשעבר והרופא המשפטי שהעידו נגדו. מועצת העיר טמפה אישרה פה אחד את ההסדר, שישולם בשלוש תשלומים על פני שלוש שנים.

"אני פשוט אסיר תודה", אמר מר דובויס, והוסיף כי הוא מקווה שהתיק שלו יוכל לשמש דוגמה לאחרים שהורשעו שלא כדין. הוא אמר שהוא מקווה ש"הם יקבלו צדק ויכולים להמשיך הלאה מבלי להקדיש את שארית חייהם להילחם במערכת שכבר עשתה להם עוול".

על פי התביעה, הרופא ד"ר ריצ'רד סובירון, "המציא ביודעין" ראיות בשיתוף עם השוטרים, השוטרים לא עשו מאמץ למצוא את העבריין האמיתי, ובמקום זאת קשרו קשר "להעלות ראיות כוזבות נוספות" נגדו, תוך שהם מכריחים עדים להעיד נגדו. ד"ר סובירון אמר בתצהיר שהוא מעולם לא המציא ראיות ולא קשר קשר עם השוטרים להרשיע את מר דובויס. 

לי ברקו ממשטרת טמפה אמר בהצהרה כי ההתקדמות בטכנולוגיה שיפרו מאז את "היכולת לערוך חקירות, תוך הבטחת דיוק רב יותר והליך הוגן לכולם". אחד מארבעת השוטרים לשעבר מת מאז.

מאסר רצח ארצות הברית פלורידה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד