כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
משפט ההונאה

טראמפ נקנס ב-355 מיליון דולר

שופט הורה לטראמפ לשלם 355 מיליון דולר בגין מצג שווא של עושרו. ההחלטה הגיעה לאחר משפט הונאה אזרחי שנמשך חודשים ארוכים בניו יורק. "הם מואשמים בניפוח ערכי נכסים כדי להרוויח יותר כסף. המסמכים מוכיחים זאת שוב ושוב"

טראמפ נקנס ב-355 מיליון דולר
מגדלי טראמפ: אילוסטרציה צילום: Pixabay

שופט במנהטן הורה לנשיא לשעבר דונלד טראמפ לשלם 355 מיליון דולר ואסר עליו לכהן בתפקיד ראשי בכל חברה ניו יורקית למשך שלוש שנים, וקבע שהוא ניפח במרמה את הונו למען רווח כספי.

החלטת השופט ארתור אנגורון מאיימת לזעזע את מנהיגות החברה המשפחתית של טראמפ, ארגון טראמפ, המנוהלת כעת על ידי בניו אריק טראמפ ודונלד טראמפ הבן. השופט אסר עליהם להחזיק בתפקיד מנהלי חברה בניו יורק למשך שנתיים. 

אנגורון, שקבע בעבר שטראמפ הפר חוק הונאה בניו יורק, הגיע גם למסקנה ביום שישי האחרון שטראמפ, בניו הבכורים ושני בכירים נוספים לשעבר היו אחראים אזרחית בגין זיוף רישומים, הנפקת מסמכים כוזבים ועבירות נוספות. המקרה נבע מחקירה ארוכה של עסקאות שעשה טראמפ עם מלווים לפני כניסתו לזירההפוליטית.

אנגורון אמר שטראמפ ומקורביו "לא שדדו בנק באיומי אקדח. דונלד טראמפ הוא לא ברנרד מיידוף (נוכל שנידון ל-150 שנה ומת בכלא). עם זאת, הנאשמים אינם מסוגלים להודות בטעות דרכם".

"הם מואשמים בניפוח ערכי נכסים כדי להרוויח יותר כסף. המסמכים מוכיחים זאת שוב ושוב".

"ההחלטה הזו היא בושה. לא היו קורבנות, לא נזקים, לא היו  תלונות", אמר טראמפ בהצהרה.

ארגון טראמפ כינה את פסק הדין "עיוות דין חמור".

"כל חבר בקהילת העסקים בניו יורק, צריך להיות מודאג מאד מהניסיון החצוף להפעיל סמכויות בלתי מוגבלות במקום שבו לא נוצר נזק פרטי או ציבורי", מסרה החברה.

תהליך הערעור עשוי להימשך יותר משנה, מה שעלול לעכב כל אכיפה של העונש או סנקציות נגד טראמפ בטווח הקצר.

שוויו הנקי של טראמפ נאמד בכ-3 מיליארד דולר, חלק גדול ממנו באחזקות נדל"ן בניו יורק, בתי מלון, אתרי גולף ומועדונים. בתצהיר בשנה שעברה, הוא העיד שיש לו יותר מ-400 מיליון דולר במזומן.

ההחלטה הגיעה לאחר שהתובעת הכללית של ניו יורק, לטיטיה ג'יימס, תבעה את טראמפ ב-2022, בטענה שהוא ואנשי הכספים שלו הגזימו באופן שיטתי בערך של גורדי השחקים שלו במנהטן, אחוזות יוקרה ונכסים אחרים, וכך קיבל תנאים טובים יותר מהבנקים.

 

דונלד טראמפ ארצות הברית אריק טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד