כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
דיכוי כוחני

מעל 400 בני אדם נעצרו ברוסיה מאז מותו של נבלני

הרוסים מתאבלים על מנהיג האופוזיציה אלכסיי נבלני בפעולות מחאה. לפחות 400 בני אדם נעצרו ברחבי רוסיה מאז מותו של אלכסיי נבלני, כך דיווח ארגון זכויות אדם. רבים הגיעו להניח זרי פרחים

 מעל 400 בני אדם נעצרו ברוסיה מאז מותו של נבלני
נרות לזכרו של נבלני צילום: אריק מרמור, פלאש 90

 לפחות 400 בני אדם נעצרו ברחבי רוסיה מאז הוכרז מותו של מנהיג האופוזיציה אלכסיי נבלני ביום שישי האחרון, כך לפי ארגון זכויות האדם OVD-Info. ביניהם היה כומר, גריגורי מיכנוב-וייטנקו, שהיה אמור לערוך טקס אזכרה לנבלני בסנט פטרבורג.

זהו מבול המעצרים המשמעותי ביותר מאז ההפגנות נגד גיוס לצבא למלחמה באוקראינה בספטמבר 2022.

"הם מנסים להפחיד אותנו עד כדי כך שאי אפשר לחיות", אמרה אלנה, אשה שהגיעה להפגין ל'ניו יורק טיימס', היא הוסיפה כי היא מודאגת לגורלם של מאות אסירים פוליטיים אחרים ברוסיה.

הפגנות אסורות ברוסיה, והמעצרים ביומיים האחרונים מראים עד כמה השלטונות מוכנים ללכת רחוק כדי לדכא גילויי כעס או אבל.

גנאדי גודקוב, פוליטיקאי מהאופוזיציה ברוסיב שנמצא כעת בגלות בפריז אמר ל'וושינגטון פוסט': "הפגנות רחוב יכולות לעבוד רק אם ייצאו מיליונים", אמר. "אבל בגלל שאנשים לא מאורגנים ואין להם משאבים, או עיתונים, או מנהיגים פוליטיים או מפלגות או איגודים מקצועיים, אין כלום".

פוליטיקאים מהאופוזיציה קראו למערב לחזק את תגובתם למשטר פוטין. "העולם צריך להבין שפוטין אינו בן אדם. הוא איום על הציוויליזציה", אמר גודקוב. "ללא התמוטטות משטר פוטין, העולם לא יוכל לחיות בשלום".

 

 

ולדימיר פוטין מלחמת אוקראינה רוסיה אלכסיי נבלני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד