כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
השעו תקיפות

איראן לוחצת על המילציות להימנע מלהתגרות בארה"ב

איראן נזהרת ממלחמה רחבה יותר ולוחצת על המיליציות להימנע מלהתגרות בארה"ב. מיליציות הנתמכות על ידי איראן בעיראק ובסוריה לא תקפו את כוחות ארה"ב יותר מ-13 ימים

איראן לוחצת על המילציות להימנע מלהתגרות בארה"ב
זירת החיסול בעיראק צילום: צילום מסך

איראן, להוטה לשבש את האינטרסים של ארה"ב וישראל במזרח התיכון, אך נזהרת מלעורר עימות ישיר, איראן לוחצת על חיזבאללה ובארגוני טרור אחרים לנהוג באיפוק נגד כוחות ארה"ב, כך לפי גורמים רשמיים באזור מזרח התיכון ששוחחו עם ה'וושינגטון פוסט'.

כאשר כוחות ארה"ב פתחו החודש במתקפות על מיליציות הנתמכות על ידי איראן בתימן, סוריה ועיראק, טהראן הזהירה בפומבי כי הצבא שלה מוכן להגיב לכל איום. אבל בשיחות פרטית, מנהיגים בכירים קוראים לאיפוק, כך לפי גורמים לבנוניים ועיראקים.

גורמים רשמיים אמריקאים אומרים שלהודעה עשויה להיות השפעה מסוימת. נכון ליום שבת, מיליציות הנתמכות על ידי איראן בעיראק ובסוריה לא תקפו את כוחות ארה"ב יותר מ-13 ימים, רגיעה חריגה מאז החלה המלחמה בעזה באוקטובר. המיליציות לא תקפו גם לאחר שתקיפת מל"ט אמריקנית בבגדד חיסלה בכיר בארגון העיראקי קטאיב חיזבאללה.

"ייתכן שאיראן הבינה שהאינטרסים שלה אינם משרתים אותה בכך שהיא מאפשרת למיליציות יכולת בלתי מוגבלת לתקוף את כוחות ארה"ב והקואליציה", אמר בכיר אמריקאי.

עוד דווח, כי ממשל ביידן נקט בגישה זהירה דומה עם איראן. כוחות ארה"ב תקפו את המיליציות האיראניות בעיראק ובסוריה, אך לא תקפו בתוך איראן.

 

"איראן עושה את המקסימום כדי למנוע התרחבות המלחמה והסלמה", אמר לעיתון גורם עיראקי בעל קשרים הדוקים עם הכוחות הנתמכים על ידי איראן.

ימים לאחר שארגון קטאיב חיזבאללה לקח אחריות על המתקפה שבה נהרגו שלושה חיילי צבא ארה"ב בירדן, נחת מפקד צבאי איראני בבגדד ונפגש עם מפקד הארגון ולחץ עליו לפרסם הצהרה על השעיית התקפות על מטרות אמריקאיות.

המנהיגים לא היו מרוצים מהשעיית התקיפות, אמר הבכיר העיראקי, אך נעתרו לבקשת איראן שאימנה וחימשה את כוחותיהם.

בכירים איראנים נפגשו החודש עם אנשי חיזבאללה בלבנון. אחד מחברי חיזבאללה סיכם את המסר של טהראן: ​​"אנחנו לא נלהבים לתת לראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו כל סיבה לפתוח במלחמה רחבה יותר בלבנון או בכל מקום אחר".

 

 

 

 

 

מלחמת חרבות ברזל איראן חיזבאללה עיראק ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד