י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
רשיונות נפסלו

טיפשים בכבישים: בין שיכור לשב"ח

סיקור עבירות תנועה מהכבישים: שבוע שעבר נתפס תושב רהט בן 28 כשהוא נוהג בפסילה. השוטרים בבאר שבע שתפסו אותו בבדיקה שגרתית גילו שהרישיון של ה"נהג" הזה פקע בשנת 2016; תושב סורה בן 26, שוהה בלתי חוקי נתפס נוהג בכביש 40. לנהג מעולם לא היה רישיון

טיפשים בכבישים: בין שיכור לשב"ח
משטרת ישראל: אילוסטרציה צילום: דוברות המשטרה

שוטרי משטרת התנועה לא נחים והעבריינים לא מוותרים. כך, השבוע שעבר היה אחד היותר עמוסים עבור שוטרי משטרת התנועה שבכל פעם חושבים שאולי הנהגים בישראל קצת יחשבו לפני שהם מבצעים עבירות אולם אז מגלים שיש בישראל נהגים שפשוט חייבים לצאת לכביש עם יכולת לפגוע באחרים.

קחו למשל את תושב מוקבלייה בן 20 שכל "פשעו" היה שהוא נהג במשאית בכביש 65. רק דבר אחד הוא כנראה לא שם לב: המשאית הייתה עמוסה ב 44% יותר ממה שמותר לה לשאת. מה זה אומר? שאם היא מגיעה לסיבוב היא לא תוכל לנסוע כמו שצריך ואם היא תצטרך לעצור ברמזור, בנסיבות קיצוניות הברקסים שלה לא יעשו את העבודה. הנהג קיבל שלילה של חודש אחרי חקירה וגם המשאית שלו הושבתה. נקווה שזה יגרום לו לחשוב פעמיים לפני העבירה הבאה.

אבל לנהג הזה לפחות היה רישיון, עד שהמשטרה לקחה אותו. בשבוע שעבר נתפס תושב רהט בן 28 כשהוא נוהג בפסילה. השוטרים בבאר שבע שתפסו אותו בבדיקה שגרתית גילו שהרישיון של ה"נהג" הזה פקע בשנת 2016, כלומר הוא שמונה שנים על הכביש בלי רישיון נהיגה. הנהג נעצר והרכב שלו הושבת לחודשיים.

כל העבירות האלה נשמעות משוגעות לחלוטין למי שהוא אזרח מן השורה ששומר על החוק, אבל יש מקרים שהם פשוט מקוממים בגלל שגם שומר החוק האדוק ביותר לא יכול להימלט מפגיעה של נהג שיכור. זה בדיוק מה שגילו השוטרים כשעצרו משאית סמוך לאשדוד בשבוע שעבר. הנהג של המשאית הריח להם לא טוב (תרתי משמע) אז השוטרים החליטו שאין עשן בלי אש ואין ריח של שתיה חריפה בלי כוסית של אלכוהול.

הנהג נבדק במכשיר ה"ינשוף" והתוצאה הייתה מפחידה: 743 מיליגרם – כלומר פי 14.5 מהמותר. זה שהנהג הצליח לנהוג זה כבר הישג מאוד יפה אבל השוטרים לא התרשמו: הרישיון של הנהג נפסל לחודש וגם המשאית שלו הוחרמה.

כל אלה הם תושבי מדינת ישראל שמתישהו היה להם רישיון ישראלי - אבל השבוע נתפס גם תושב סורה בן 26, שוהה בלתי חוקי בכביש 40. לנהג ההוא מעולם לא היה רישיון. הנהג נכלא לצורך המשך חקירה.

 

משטרת ישראל רשיון בתוקף נהיגה בשכרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד