ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
קונספט ייחודי

שינוי אדרת: המהפך העיצובי של אתר 'בחדרי חרדים'

כפי שודאי שמתם לב, אתר החדשות המוביל במגזר החרדי 'בחדרי חרדים' בו אתם גולשים ברגעים אלו, עבר מקצה שיפורים ומציג נראות חדשה ועדכנית לרווחת הגולשים הרבים • בשיחה עם 'מולטי דיגיטל', החברה שאחראית לעיצוב האתר, הם סיפרו על האתגרים בדרך, על שלב האפיון ועל הקונספט העיצובי הייחודי שנבחר בסוף

האתר החדש
האתר החדש צילום: מולטי דיגיטל

בן אדם הולך לישון בלילה, קם בבוקר, פותח 'בחדרי', מגלה אתר חדש. ככה פתאום, הוקוס פוקוס.

אז זהו, שלא ממש. מאחורי הרגע המרגש הזה שגיליתם ככה בן יום, עומדים חודשים ארוכים של עבודה מאומצת מסביב לשעון, עשרות פגישות, דיונים, זריקת מפתחות ועטים (לא באמת.. אנחנו רק רוצים שתרגישו את האנרגיה שהייתה פה), ניתוח מודלים, וחשיבה מאומצת ומדויקת על כל פרט ופרט כדי ליצור את חוויית המסע הטובה ביותר של הגולש.

אז מה זו בעצם חוויית מסע של הגולש? ואיך אנחנו גורמים לאתר שלנו, שהוא בעצם חלון הראווה של העסק לייצג אותנו נאמנה ולהביא כמה שיותר המרות ולידים חמים ואיכותיים?

ריקי איצקוביץ הבעלים של מולטי דיגיטל, החברה שעומדת מאחורי אפיון ועיצוב האתר החדש של 'בחדרי' ומאחורי אתרים ומערכות של חברות עמותות וארגונים גדולים ומוכרים, הסבירה לנו מה בעצם עובר על האתר שלכם מרגע הקמתו וכל עוד הוא חי, קיים נושם וממיר מבקרים ללקוחות.

"כשלקוח מגיע לאפיון ופיתוח אתר, אנו נתחיל קודם כל בשיחת היכרות מעמיקה. (כמה מעמיקה? תעירו את ריקי באמצע הלילה והיא תדע לספר לכם בדיוק מה יעשה האתר, מי קהל היעד, מה המטרות שלו ומה הוא רוצה לשדר) לאחר מכן נבנה מודל של פרסונת הגולשים באתר: לאיזה מגזר ומגדר הם שייכים, בני כמה הם ומה הצרכים והעדפות שלהם ביחס לאתר. בהתאם לכך ניתן לתכנן את חווית מסע הגולש וללוות את תהליך הגלישה באתר עד לפרטים הקטנים, במידה וקיים אתר קודם, נוסיף לתהליך ניתוח מעמיק של נתוני הגלישה באמצעות שימוש במפות חום ונתוני אנליטקס ובכך נדע בוודאות שנספק למבקרי האתר את חווית הגלישה הטובה ביותר עבורם ובעל האתר ימקסם את אחוז ההמרות".

"השלב השני הוא שלב האפיון", ממשיכה לפרט את התהליך. "זה החלק שהלקוח כבר ממש רוצה לראות תוצר בעיניים וכמעט תמיד שואל למה זה בכלל חשוב? אולי נוותר על זה ונגיע לתכל'ס? אבל למעשה זהו החלק החשוב ביותר שקובע את חווית הגלישה הסופית. בשלב זה משרטטים סכמות של האתר ובונים היררכיה של אזורים ודפים. מה יופיע ראשון ומה שני, מה יהיה בדף הבית ומה בקטגוריה ראשית? איזה אלמנטים יצופו ואילו יהיו קבועים ואחידים? והכי חשוב מה יעבור המבקר במסע הגלישה שלו, כמה ננעים לו את החווייה כך שבסופו של תהליך הוא ירצה להיות לקוח שלנו". 

עכשיו מגיע החלק הצבעוני והכיפי. זה הרגע בו בונים קונספט עיצובי מדויק לחווייה שאנחנו רוצים להעביר ויוצרים שפה שתואמת את ערכי המותג.

אחרי שהאתר מאופיין ומעוצב עוברים לשלב הפיתוח וההקמה עד להשקה הרשמית. כאן אפשר למעשה להרים כוסית 'לחיים' ולהתחיל ליהנות מהאתר החדש.

אבל אנחנו עדיין לא יושבים רגל על רגל, כי אתר שלא יתוחזק היטב עשוי בעתיד להביא יותר נזק מאשר תועלת. וכאן מגיע החלק השני בתהליך והוא ניהול ותחזוק אתרים. למה זה חשוב? נשתף אתכם בדוגמא אחת מני רבות שקרתה ממש לאחרונה. "הגיע אלי מנכ"ל של חברה גדולה עם אתר שפעיל מספר שנים שרצה לשמוע האם יש איך לשפר את חויית השימוש באתר", משתפת ריקי. "כבר בתחילת השיחה התברר שהוא לא ממש זוכר איך האתר נראה ולמעשה לא ביקר בו מזה זמן רב. ערכנו ביחד סיור בדיוק כמו הלקוחות הפוטנציאלים שלו שנחשפים לאתר דרך חיפוש גוגל ומה שהוא גילה די הימם אותו. תמונות שלא נטענות, כפתורים שלא עובדים, קישורים שבורים וכל החווייה הכללית הייתה מסורבלת וממש לא חווייתית. הוא שיתף אותי שהחברה שלו משקיעה הון לא קטן, אנרגיה ומשאבים רבים בפרסום אופליין, עיתונות, שלטי חוצות ועוד ותהינו ביחד, איך מושקעים כ"כ הרבה זמן, כסף ומשאבים להשקיע במודעה שהולכת אחרי שבוע גג לפח והאתר שהוא הפנים של העסק שייתכן ויש בו מאות כניסות ביום, נראה ההיפך הגמור ממה שהם מוכרים ומעוניינים לשדר".

מה לדעתך הסיבה בגינה הוא לא השקיע באתר שלו?

"לצערי הוא לא היחיד, אנו נתקלים בעסקים רבים, חברות וארגונים, שהשקיעו הרבה כסף באתר לפני מספר שנים אך מאז שכחו את החלק העיקרי והוא - התחזוקה שלו. האתגר שלנו כחברה להעניק בית מקצועי למאות אתרים ולתת להם טיפול ותחזוקה שוטפת. בין אם זה אתר חדש אנו נדאג שישמר רענן ומתפקד לאורך זמן בדיוק כמו ביום שהושק ובין אם זה אתר ישן, אז נדאג לשפר אותו ולהביא אותו למקסימום תוצאות על ידי ביצוע תהליכי אופטימיזציה. כך נוודא שבכל מצב הגולשים יקבלו את החוויה הטובה ביותר באתר מאובטח ומתוחזק שמייחצן את העסק בצורה הטובה ביותר".

אז בין אם אתם עומדים בפני הקמת אתר חדש ובין אם יש לכם אתר קיים שדורש תפעול ותחזוק, חשוב שתדעו האתר הוא הפנים של העסק שלכם ואת הפנים שלכם לא תפקירו בידיים של כל אחד, נכון?

בחדרי חרדים מולטי דיגיטל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד