כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
עיתוי מכוון

מצרים מפרסמת לראשונה מסמכים חדשים על מלחמת יום כיפור

בכתב ידם של מפקדי הצבא המצרי: מצרים מפרסמת לראשונה מסמכים חדשים על מלחמת יום כיפור. אנליסט צבאי אישר לערוץ אל ערביה כי לעיתוי פרסום המסמכים יש משמעות חשובה והוא קשור לאירועים, למתיחות ואף לשינויים המתרחשים באזור

מצרים מפרסמת לראשונה מסמכים חדשים על מלחמת יום כיפור
מלחמת יום כיפור צילום: ארכיון צה"ל

לראשונה, יותר מ-50 שנה לאחר המלחמה, פרסמה מצרים מסמכים חדשים, בכתב ידם של מפקדי הצבא המצרי, על מלחמת יום כיפור.

משרד ההגנה המצרי פרסם באתר הרשמי שלו מסמכים חדשים ונדירים על המלחמה ב-1973, שכללו כתבי יד של מפקדי הצבא, תוכניות היערכות למלחמה וניהולה, ותכנון אסטרטגי צבאי למלחמה עד הפסקת האש. המסמכים כוללים תכתובות בין מפקדים, פרטים במלחמה הקשורים בפרטיה, תחילת ההכנות וצליחת תעלת סואץ.

המסמכים תיעדו את תפקידה של התקשורת המצרית, ובמיוחד התקשורת הצבאית, בתחום ההכנה והתכנון למלחמה, תפקידה ביצירת השפעה אזורית ובינלאומית ופעילותה לחשיפת כוונות ישראל.

המסמכים עוסקים גם במלחמת ששת הימים. רועי קייס דיווח בכאן חדשות כי יש לציין שהמסמכים בכתב יד קשים לקריאה. הגנרל נסר סאלם, יועץ באקדמיית הצבאית העליונה נאסר, אמר לעיתון אל-יום א-סאבע כי "פרסום המסמכים החדשים על המלחמה הוא במסגרת תוכנית לשחרור מסמכים לפרסום שחלף מספיק זמן המאפשר לפרסם והוא בבחינת תזכורת לכולם של ההיסטוריה הקרובה של מצרים".

עמרי חיים דיווח כי הגנרל עאדל אל-עומדה, יועץ באקדמייה הצבאית העליונה נאסר אמר לעיתון בשיחה אחרת כי "זוהי תזכורת לעולם שעל אף המצב בזמנו, מצרים השיגה את מבוקשה והיום המצב שלה טוב יותר והיא יכולה להשיג את מבוקשה בכל עיתוי".

הוא הוסיף כי "המסמכים מזכירים לנו שמצרים היא מדינה חזקה, יש לה צבא חזק, לוחמים מוכשרים ומנהיגים גדולים, והיא מתמודדת עם האירועים והמצבים סביבה בעוצמה, עם השפעה בינלאומית". הוא הסביר שהמסמכים מאשרים שמצרים "מסוגלת בכל עת להגן על ביטחונה הלאומי, ריבונותה וגבולותיה".

 

מלחמת חרבות ברזל מצרים מלחמת יום כיפור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד