י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
המלחמה והשלכותיה

הגר"י זילברשטיין הוציא אלף שקלים מכיסו ותרם במקום: "הצלת נפשות של ממש"

דמותו האבהית של עמוד ההוראה הגר"י זילברשטיין ידועה בחיוך הנצחי שלה, אבל הפעם לבש הרב שליט"א ארשת פנים מודאגת במיוחד • בבקשה נרגשת ובפניה לציבור הוא יוצא מגדרו ומבקש לסייע לו להציל את אחד מתלמידיו שנקלע לקושי כלכלי גדול מיכולותיו בגלל המלחמה והשלכותיה

הגר"י זילברשטיין תורם בעצמו
הגר"י זילברשטיין תורם בעצמו צילום: קופת העיר

מלחמת 'חרבות ברזל' הפילה חללים רבים למרבה הצער, וגם גרמה למשפחות רבות לאבד את מטה לחמן. אחד המקרים הללו הוא של אברך יקר שבערכין, תלמיד חכם מופלג מתלמידיו של מרן עמוד ההוראה הגר"י זילברשטיין, שמצב המלחמה גרם לו למשבר כלכלי גדול, מסיבות שאי אפשר לפרטן מפני צנעת הפרט, וכעת הוא מתמודד עם חוב של מאה אלף שקלים מבלי שתהיה לו אפשרות לכסות את החוב בדרך כלשהי, ממלגת הכולל הצנועה שממנה הוא ומשפחתו מתקיימים. 

לעזרה הקליקו כאן עכשיו>>>



בעקבות כך נאלץ האברך העדין והצנום לעזוב את ספסל הלימודים, לסגור את הגמרא וללכת לחפש עבודות מזדמנות, כולל עבודות פיזיות שאינן לפי כוחותיו ויכולותיו. הוא משתכר בפרוטות, וגם אם ימשיך להתאמץ כך כל ימי חייו לא יצליח לכסות את החוב. 

בעקבות כך פנה הגר"י זילבשרטיין לבאי שיעורו ולציבור הרחב, ובארשת פנים כאובה ומודאגת, ביקש לסייע לאברך. מרן שליט"א הוציא מכיסו סכום נכבד של אלף שקלים והודיע שהוא תורם ראשון לקרן שייסד, כשהוא מבקש בכל לשון של בקשה מכל מי שיכול לסייע להוסיף עוד ועוד על מנת שבכוחות משותפים נצליח להגיע לסכום של מאה אלף שקלים, להציל את האברך היקר ולהחזיר אותו לבית המדרש. 

הרב תיאר בדבריו את האברך כתלמיד חכם בעל שיעור קומה, שוקד על התורה במתיקות נפלאה, ומחדש חידושים בש"ס ובהלכה באופן יוצא מן הכלל. לדברי הרב, מדובר באובדן עצום לעולם התורה אם האברך הזה יעזוב את הכולל חלילה וחלילה. 

תלמידיו של מרן מסבירים שניכר היה כי הוא יוצא מגדרו בפעם הראשונה, ונוקט בצעד שאינו שגרתי אצלו כלל  וכלל. הרב הודיע שהוא מברך את השותפים בקרן "כל התורם לעניין זה - אשרי לו ואשרי לזרעו וטוב לו כל הימים".

בהודעה מוקלטת שמתפרסמת בימים אלו, אומר מרן שליט"א את הדברים הבאים: "אצלנו בבית מדרש, כולל בית דוד בחולון, לומד אברך מצוין גדול בתורה נדמה לי שאפשר להגיד עליו לא פסיק פומיה מגרסא, האברך הזה נכנס לחובות עקב המצב, האברך הזה פשוט הגיע לפיקוח נפש ממש, עזב כרגע את הכולל, ואני לא יודע לאיפה הוא הלך זה סכנת נפשות אין לו כסף, אין לו דירה, אין לו כלום אבל את הקב"ה ואת התורה יש לו אנחנו מתאמצים עבורו. 

"יש כאן אלף שקל שאני נותן עבור הקרן בשביל האברך הזה מי שיכול לתת, אני יכול להגיד, הוא יקבל שכר כמו מחזיק תורה אמיתי! 

"האברך הזה הוא אדם שאף פעם לא ראיתי אותו מדבר דברים בטלים בבית המדרש, הוא בעל כשרון נפלא, הוא מחדש חידושי תורה נפלאים.

"100 אלף שקל חסר כעת, אשרי מי שיתן את הכסף הזה. הוא ידע שהוא קונה לו פרקליטים בשמים שאין כמותם. אשרי לו ואשרי לזרעו וטוב לו כל הימים. המברך באהבה, יצחק זילברשטיין".

לעזרה הקליקו כאן עכשיו>>>
 

קופת העיר הרב יצחק זילברשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד