י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"לחמאס יש ברירה"

גנץ בוועידה: אם עד הרמדאן החטופים לא יחזרו - המלחמה תתרחב

השר גנץ הבהיר בוועידת הנשיאים שנערכת בירושלים כי הוא מתנגד נחרצות להכרה חד צדדית במדינה פלסטינית ("לא הדרך ליציבות"). עוד אמר "אם לא יקודם מתווה חטופים - הלחימה תתרחב גם לרפיח במהלך הרמדאן"

גנץ בוועידה: אם עד הרמדאן החטופים לא יחזרו - המלחמה תתרחב
בני גנץ בהצהרה צילום: באדיבות המצלם

יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ נאם היום (ראשון) בפתח הכינוס השנתי של 'ועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים באמריקה', בירושלים והבהיר כי הוא מתנגד להכרה חד צדדית במדינה פלסטינית.

בפתח דבריו אמר גנץ: "ברצוני להביע את הערכתי העמוקה אליכם - ארגונים יהודיים מכל רחבי ארצות הברית וצפון אמריקה. אתם הצטרפתם אלינו בהגנה על הבית שלנו. טבח ה-7 באוקטובר היה מופע שפל של חוסר האנושיות של האויב שלנו.

הברית הישראלית - אמריקאית הייתה קרן האור בשעות החשיכה האלה שהוכיחה את עצמה כחזקה מתמיד. לעולם לא נשכח את ידידותו של הנשיא ביידן במהלך הימים שלאחר ה-7 באוקטובר - הגיבוי הצבאי, התמיכה המדינית והמסר הברור שלו ושל ארה״ב כולה לאויבינו.

כשאנחנו אומרים "ביחד ננצח" - אנחנו מתכוונים גם יחד עם שותפינו האמריקאים - רפובליקנים ודמוקרטים כאחד, ויחד עם מנהיגים בינלאומיים אחרים, שתומכים בחובתנו המוסרית להסיר את האיום של חמאס ולהחזיר את החטופים הביתה", אמר.

עוד אמר גנץ: "העולם חייב לדעת, ומנהיגי חמאס חייבים לדעת - אם ברמדאן החטופים שלנו לא יהיו בבית - הלחימה תימשך ותתרחב גם לרפיח. אנו נעשה זאת בצורה מתואמת, ונאפשר את פינוי האזרחים תוך שיח עם שותפינו האמריקאים והמצרים כדי להימנע מפגיעה באזרחים בלתי מעורבים. אבל לאלו שאומרים שהמחיר גבוה מדי - אני אומר בצורה ברורה: לחמאס יש ברירה. הם יכולים להיכנע, לשחרר את החטופים, וכך תושבי עזה יוכלו לציין את חג הרמדאן. נמשיך להילחם, בכל תרחיש, עד שנשיג את המטרות שלנו".

גנץ התייחס לתהליכי השלום עם העולם הערבי ואמר: "תהליך הנורמליזציה עם סעודיה הוא מאמץ חשוב שאנו חייבים להמשיך - ואני אישית פועל בכדי לקדם אותו. אני מאמין שהצעד הזה יכול להיות חלק מהפתרון, ובתנאי שהעליונות הצבאית של ישראל באזור תישמר.

אני מבקש להדגיש בפני חברינו ברחבי העולם - לאחר טבח ה-7 באוקטובר, פעולות חד צדדיות כמו הכרה במדינה פלסטינית הן לא הדרך ליציבות אזורית ולהסדרים מדיניים. עלינו לפעול בתהליכים ארוכי טווח שיבססו ארכיטקטורה אזורית מול הציר האיראני ולקדם הסדרים מדיניים שישפרו את חיי כל התושבים באזור ויקדמו את השלום".

בני גנץ מדינה פלסטינית סעודיה רפיח מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד