כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
מנצלת מצוקה

זה הפיתוי: רוסיה מגייסת קובניים למלחמתה באוקראינה

רוסיה מנצלת את המצב הכלכלי הקשה בקובה, ומגייסת אזרחים עניים מהמדינה הקומוניסטית כדי להילחם באוקראינה. הקובנים להוטים להימלט מהעוני של האי הקומוניסטי ומצטרפים לצבא הרוסי בניסיון לשפר את תנאי החיים של משפחתם

זה הפיתוי: רוסיה מגייסת קובניים למלחמתה באוקראינה
פועלים בקובה צילום: Moshe Shai/FLASH90

גל של קובנים התגייסו לצבא הרוסי. הם פותו באמצעות משכורות בגובה של 2,000 דולר - הרבה יותר ממה שהם היו יכולים להרוויח במדינתם, שם השכר החודשי הממוצע עומד על פחות מ-20 דולר.

השגריר האוקראיני לאמריקה הלטינית והקריביים, רוסלן ספירין, אמר כי הממשלה מאמינה שכ-400 קובנים נלחמים לצד רוסיה. "אנחנו לוקחים את זה ברצינות", אמר.

"התחלנו לראות שכירי חרב קובנים בשדה הקרב", אמר ספירין, "הם לא היו חיילים או חיילים לשעבר. הם אנשים עניים שאין להם כסף לקנות כרטיסי טיסה".

אחרים חושבים שהמספרים גבוהים הרבה יותר. מריאן זבלוצקי, חברת הפרלמנט האוקראיני שחקרה את הנושא, מעריכה כי בין 1,500 ל-3,000 קובנים התגייסו למערכה בזמן שהכלכלה של קובה מפוררת.

רוסיה גייסה גם לוחמים מהרפובליקה המרכז אפריקאית, סרביה, נפאל וסוריה, כדי לתמוך במאמץ המלחמתי שלה. בצד הנגדי, מספר המתנדבים, שמונה בתחילה אלפים, כולל יוצאי צבא ארה"ב , ירד ככל שהמלחמה מתארכת לקראת שנה שלישית. כך לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל.

תנאי החיים הרעים בקרב קובנים בגיל העבודה עוררו גל הגירה חסר תקדים. יותר מ-500,000 קובנים, כ-5% מאוכלוסיית המדינה, עזבו לארה"ב בשנתיים האחרונות, לפי נתוני ממשלת ארה"ב.

"כמה מאות קובנים לא ישפיעו על שדה הקרב", אמר גורם ביטחוני אוקראיני בכיר, למרות שציין כי המטרה של רוסיה בגיוסם עשויה למשוך את קובה עמוק יותר לצד הרוסי של המלחמה.

קריסת ברית המועצות ב-1991 שינתה את הצבא הקובני, שהיה פעם בין הגדולים והחמושים ביותר באמריקה הלטינית ושימש חזית של הסובייטים נגד ארה"ב. הצבא קוצץ לכ-40,000 חיילים, וכעת הוא מתמקד יותר בניהול מלונות תיירות וגידול שעועית מאשר בלחימה במלחמות חוץ.

מלחמת אוקראינה רוסיה קובה פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד