כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
פגיעה בעצמאות

האיום על בנק ישראל: "אם תמשיכו להתעלם מהכנסת - נטריל אתכם"

נציגת הבנק בוועדה אמרה על איומי הח"כים: "תשקלו שוב, זו פגיעה בעצמאות בנק ישראל, והדבר ייבחן גם ע"י סוכנויות הדירוג"

האיום על בנק ישראל: "אם תמשיכו להתעלם מהכנסת - נטריל אתכם"
בנק ישראל צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מוקדם יותר היום (ראשון) התקיים דיון סוער בוועדה למיזמים ציבוריים בכנסת, בו הושמעה ביקורת נוקבת כלפי בנק ישראל. כבר בתחילת הדיון - נציגת בנק ישראל, סימה שפיצר, מנהלת יחידת הרישוי בפיקוח על הבנקים - אמרה כי "הכותרת שניתנה לדיון עושה עוול לבנק ישראל ולעובדיו העושים לילות כימים במסירות אין קץ לקידומה של כלכלת ישראל. הקביעה המקופלת בכותרת הדיון לפיה בנק ישראל פוגע בתחרות, היא האשמה חמורה וחסרת שחר ובנק ישראל מוחה כנגדה באופן נחרץ".

עוד אמרה כי "ההצעה לפיה בנקיטת המדיניות המוניטרית נצטרך לשקול שיקולי תחרות בעייתית בלשון המעטה, אינה קיימת במדינות מפותחות והיא פוגעת בעצמאות הוועדה המוניטארית".

בתום הדיון הורה יו"ר הוועדה, ח"כ אוהד טל מ'הציונות הדתית' לנציגת משרד האוצר להכין תיקון חקיקה ולפיו בנק ישראל חייב "לשקול שיקולי תחרות בבואו להוביל מהלכים משמעותיים". 

נציגת הבנק בוועדה כעסה על ההחלטה: "תשקלו שוב, זו פגיעה בעצמאות בנק ישראל, והדבר ייבחן גם ע"י סוכנויות הדירוג". בנוסף, היא אמרה כי אסור לכנסת להגיד לבנק אילו שיקולים עליו לשקול כי זה מהווה פגיעה בעצמאותו של בנק המרכזי.

ח"כ טל אמר בתגובה כי אם יראה שינוי בגישה של בנק ישראל, הוא לא יקדם החקיקה. "אם תמשיכו להתעלם מהכנסת כמו שנעשה עד כה, אנחנו נייצר הצעות חוק שיטרילו אתכם ולא נרפה. אנחנו ממש לא רוצים להיות בסיטואציה שכזו, אבל אם לא תותירו לנו ברירה נעשה כך".

בנק ישראל סימה שפיצר, מנהלת יחידת הרישוי בפיקוח על הבנקים הוועדה למיזמים ציבוריים בכנסת ח"כ אוהד טל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד