י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ב'פלג' מתניעים בחירות

מנהיג בני תורה: "שיודעים שאנחנו ציבור גדול ההשפעה היא יותר גדולה"

בתנועת 'בני תורה' של הפלג הירושלמי התניעו את מערכת הבחירות לרשויות בהתמודדות מסורתית זו הקדנציה השלישית. אסיפת חירום נערכה במעונו של המנהיג ראש הישיבה הגר"א דויטש שם עורר את הנציגים. צפו בתיעוד

מנהיג בני תורה: "שיודעים שאנחנו ציבור גדול ההשפעה היא יותר גדולה"
כינוס חירום בתנועת בני תורה צילום: באדיבות המצלם

הפלג הירושלמי התניע את הבחירות המוניציפליות ברחבי הארץ. בכינוס שהוגדר 'אסיפת חירום', שנערך בחמישי האחרון במעונו של ראש הישיבה הגאון רבי אשר דויטש – מנהיג בני תורה, ובהשתתפות עמוד ההוראה הגר"ע אויערבאך, הוכרז על הוצאת המוני בני הפלג הירושלמי לפעילות עבור הבחירות בכל הערים בהן מריצה בני תורה מפלגות מקומיות.

הכינוס התקיים ברקע מספר דילים שנסגרו ברחבי הארץ עם הוועדה המוניציפלית של תנועת בני תורה – לאחר הכוונתו הישירה של הגר"א דויטש, ושעלו לאחרונה לכותרות לאחר ניסיונות הצדדים במעונו של הגר"א דויטש לקבל את תמיכת הפלג הירושלמי. 

ביום שישי האחרון אף פרסמה הוועדה לראשונה את תמיכת הפלג הירושלמי הרשמית במועמדים לראשות העיר כדלהלן: ביתר עילית – מאיר רובינשטיין. אחיסמך – יאיר רביבו. אלעד – יהודה בוטבול. בני ברק – חנוך זייברט. אשדוד – יחיאל לסרי. צפת – יוסף חיים קקון. במודעה צוין, כי בירושלים ובבית שמש ציבור הפלג הירושלמי יצביע למועמדים חיים אפשטיין בירושלים ולמלאכי כי טוב בבית שמש. 

באדיבות המצלםהמודעה שפורסמה במפלגהצילום: באדיבות המצלם

במודעה צוין כי "כי בהכוונת רבינו מרן ראש הישיבה שליט"א ועפ"י הוראותיו, הגענו בס"ד בחלק ממקומות אשר בהם שוכנות לתפארה הקהילות הקדושות הנמנות על 'תנועת בני תורה', להבנות עם מועמדים מקומיים, לגבי ההכרה ודאגה ולצרכי קהילתנו הק'. זאת מתוך ההכרח שלא יגונה, לסייע לצרכים המרובים, שנועדו להמשך השגשוג וההתפתחות המרשימה של בתי הכנסיות, בתי המדרשות, החיידרים, ושאר מוסדות החינוך.

עוד נכתב כי "יודגש, כי בראש סדר העדיפויות עמדו לנגד עינינו, השמירה על קדושת הערים ושימור היהדות. כשהמטרה הברורה היא: ריבוי כבוד שמים, וחיזוק וביצור חומת הדת. פשוט וברור, שאין בהסדרים אלו כל הסכמה, או הבעת אימון במפלגותיהם של המועמדים, וכ'ש שאין בה תמיכה כל שהיא בדעותיהם בשאר העניינים הציבוריים. הדברים האמורים לגבי ההבנות שהושגו, נוגעים אך ורק לגבי נושאים מוניציפליים, שייעודם המוחלט הוא להגדיל תורה ולהאדירה, ולעשות רצון אבינו שבשמים. במידה ויהיו שינוים בתמיכה, ובהוספת ערים נוספות. תבוא ע"כ הודעה נפרדת".

ראש הישיבה הגר"א דויטש אמר בנאום החירום כי "המטרה העיקרית שלנו בבחירות היא להודיע ולהיוודע שיש יהודים שעומדים על המשמר. אמנם יש גם עוד חרדים במקומות אחרים, אך יש כאן בני תורה שקיבלו על עצמם לשמור את הדרך של רבותינו, למחות היכן שצריך ולשמור על החינוך ושאר דברים, ובוודאי שיהיה כבוד שמים גדול כשנזכה לראות כמה אנשים שיבחרו בנו. 

באדיבות המצלםכינוס חירום בתנועת בני תורהצילום: באדיבות המצלם

"זאת הסיבה באמת שיתכן שמתמודדים גם במקומות שאין סיכוי לנציג, בגלל עצם הדבר של ההודעה הפומבית שבעיר הזאת יש כך וכך אנשים שמכריזים את ההכרזה הזאת. וכמובן שלמעשה צריך לדעת שמלבד זאת יש חשיבות גדולה להכניס נציג של בני התורה בעירייה, ויש בזה חשיבות גדולה בעזרה למוסדות ובתי הכנסת וכו' ויש בזה ריבוי כבוד שמים, ומהאי טעמא יש ענין להוסיף מצביעים מבחוץ".

"ובפרט יש מקומות שנתמוך בראשות העיר כמו שרבינו הרב שך לימד אותנו שלראשות העיר מותר לתמוך גם באחד שלא... לכן יהיו מקומות שנתמוך במועמדים, וככל שהם יודעים שאנחנו ציבור יותר גדול ההשפעה היא יותר גדולה". 

עמוד ההוראה הגאון רבי עזריאל אויערבאך אמר: "פשוט הוא ואין צריך לפנים, זה פשוט מאד שכל אחד צריך לעבוד בכל נפשו ובכל מאודו כדי להגדיל, כדי שיהיה לנו ציבור גדול, להגדיל את המחנה שלנו, כדי שבודאי זה יביא הרבה תועלת ובלי זה אנחנו יכולים להפסיד הרבה. הקב"ה יהיה בעזרכם ותפעלו כמה שאפשר כאו"א להביא קולות - והקב"ה יעזור שנזכה לעמוד במבחן".

במקביל, בימים האחרונים נפתחו מטות הפלג הירושלמי בכל רחבי הארץ, במטרה למצות את האלקטורט של בני תורה בכל הערים בהם רצות המפלגות.

באדיבות המצלםהגר"א דויטש והגר"ע אויערבאךצילום: באדיבות המצלם

הפלג הירושלמי הרב אשר דויטש הרב עזריאל אויערבאך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד