כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
תקף את לולה

נתניהו: "קטאר יכולה ללחוץ על חמאס כפי שאף גורם אחר לא יכול"

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בנאום בפני ועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים: "אני קורא גם לכם לקרוא לקטאר ללחוץ על חמאס כדי שיותר מבני הערובה שלנו ישוחררו"

נתניהו: "קטאר יכולה ללחוץ על חמאס כפי שאף גורם אחר לא יכול"
ראש הממשלה נתניהו במסיבת עיתונאים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, היה הנואם המרכזי הערב של ועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים שנערך במוזיאון הסובלנות בירושלים. 

נתניהו אמר בפני הוועידה כי ״שום דבר לא יעצור מבעדנו עד להשגת הניצחון המוחלט שהוא השבת כל החטופים והשמדת חמאס. בעניין השבת החטופים יש דילמות עצומות ומקבלי ההחלטות בישראל מצויים בסיטואציה קשה מאוד. אחי יוני נהרג במהלך נסיון להציל יהודים שנחטפו. קטאר יכולה ללחוץ על חמאס כפי שאף גורם אחר לא יכול. אני קורא גם לכם לקרוא לקטאר ללחוץ על חמאס כדי שיותר מבני הערובה שלנו ישוחררו״.

נתניהו דיבר על בפני ראשי הארגונים על הקשר בין המדינות ואמר כי ״אני מעריך את התמיכה של הנשיא ביידן. לפעמים יש בינינו חילוקי דעות, אבל אנחנו מצליחים לגשר עליהם. בתקופה הזאת, הסולידריות חשובה לעם ישראל יותר מתמיד. זה הקשר בין העם היהודי בתפוצות למדינה שלנו שספגה מכה כמוה לא ידענו מאז המשטר הנאצי. זו לא רק המלחמה שלנו, זו מלחמת קיום עבור ישראל ועבור עתיד הציוויליזציה". 

״החיילים האמיצים שלנו עומדים בפני דברים שאף צבא לא עמד בפניהם. בעזה, 32 אלף מטרות טרור. אין לזה אח רע. כמו מוסול בעירק, כפי שמשווים זאת. כל אזרח שנפגע במלחמה הוא סיפור טרגי. ישראל תפעל כפי שהיא יכולה כדי להגן על עצמה. זה לא מונע האשמות מגוחכות נגדנו, כמו דרום אפריקה שהאשימה אותנו ברצח-עם. לא ייאמן!״.

נתניהו סגר את דבריו בדברים חריפים נגד נשיא ברזיל דה סילבה ״על ידי השוואת מלחמתה של ישראל בעזה נגד חמאס, ארגון טרור שמבצע השמדה של אזרחים, לשואה, הנשיא דה סילבה ביזה את זכרם של 6 מיליון היהודים שנרצחו על ידי הנאצים ועשה דמוניזציה למדינה היהודית כמו האנטישמי הארסי ביותר. הוא צריך להתבייש בעצמו".

 

 

נתניהו קטר חטופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד