ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
גוברות הקריאות

יחיא סינוואר מנותק קשר: בחמאס מחפשים מנהיג חלופי

ממודיעין ומסרים שישראל מקבלת ממדינות ידידותיות עולה כי מנהיג חמאס ברצועה יחיא סינוואר לא מתקשר עם פקודיו ולא עם הנהגת החמאס כבר זמן רב. בדרג הביניים של חמאס קוראים להחלפתו בהקדם האפשרי

יחיא סינוואר מנותק קשר: בחמאס מחפשים מנהיג חלופי
יחיא סינוואר צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

בדרג הביניים של חמאס גובר השיח על מצבו של יחיא סינוואר ועל כך שאולי יש למצוא לו חלופה, זאת ברקע דברי שר הביטחון יואב גלנט שאמר היום כי "בחמאס מחפשים מחליף לסינוואר".

על סמך מודיעין ומסרים שישראל מקבלת מכמה מדינות ידידות עולה כי מנהיג חמאס ברצועת עזה סינוואר לא מתקשר עם פקודיו ולא עם הנהגת חמאס בחו"ל, כך דווח ב"חדשות 12". ברקע פרטים אלו, בחמאס גובר כאמור הכעס עליו ונשמעות קריאות להחלפתו. 

בנוסף, סינוואר צמצם את מספר האנשים סביבו כך שיוקל עליו להימלט - כך עולה מהערכת מערכת הבטחון הישראלית. 

שר הביטחון גלנט אמר הערב כי "בחמאס מחפשים מחליף לסינוואר, יש מכרז מי יהיה הגורם השולט - תחנת עזה של חמאס לא עונה. כניעתם של מאות המחבלים בבתי החולים בח'אן יונס מוכיחה כי חטיבת ח'אן יונס הוכרעה, והמחבלים מפחדים להילחם".

בשבוע שעבר חשף דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, תיעוד של מנהיג חמאס יחיא סינוואר צועד במנהרות ברצועת עזה.

במהלך פעילות בח'אן יונס הצליחו לוחמי צה"ל להגיע לסרטון של מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר, כשהוא צועד בתוך מנהרה אסטרטגית של חמאס מלווה באשתו וילדיו. אדם נוסף הוביל אותם בפנים. הצילום ככל הנראה ממצלמת אבטחה, והתיעוד שצולם בתחילת המלחמה, מנותח בימים אלה בידי צה"ל ושב"כ. גורמים ישראלים אמרו כי פרט לתיעוד המדובר, ישראל מחזיקה בתיעודים נוספים של סינוואר.

יחיא סינוואר חמאס מלחמת חרבות ברזל עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד