כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
במהלך הדיון התברר

20 מיליון שקל: מהיכן נובעות עמלות בנק הדואר

במהלך דיון בוועדת הכלכלה התברר כי עליית עמלות בנק הדואר נובעת, בין היתר, מהסכמי השכר של הדואר ומסתכמת בכ-20 מיליון שקל | יו"ר הוועדה קרא למשרדי האוצר והתקשורת לבחון את הנושא ולשקול לממן חלק מעליית השכר כך שהפגיעה בלקוחות תמוזער

20 מיליון שקל: מהיכן נובעות עמלות בנק הדואר
הגרלה במזומן צילום: Hadar Youavian/FLASH90

ועדת הכלכלה של הכנסת, קיימה היום (ראשון) דיון מהיר בנושא עליית מחירים בבנק הדואר. במהלך הדיון התברר כי עליית עמלות בנק הדואר נובעת, בין היתר, מהסכמי השכר של הדואר ומסתכמת בכ-20 מיליון שקל. יו"ר הועדה קרא למשרדי האוצר והתקשורת לבחון את הנושא ולשקול לממן חלק מעליית השכר כך שהפגיעה בלקוחות תמוזער.

ח"כ כסיף אמר כי עליית מחירי העמלות פוגעת בציבור הרחב ובעיקר במוחלשים, למרות שישנה התחשבות במקבלי הקצבאות. הוא הוסיף כי עד 2023 בנק הדואר לא גבה עמלות בכלל, ומאז תחילת השנה שעברה החל לגבות עמלות, שמחירן אף עלה. לדבריו, "דמי ניהול חשבון עו"ש התייקרו ביותר מ-53%. תעריף הפקדת ומשיכת מזומן התייקר ב-22%. תשלום חשבונות בשוברים התייקר ב-50%. המחיר לשליחת מכתב תוך 72 שעות התייקר ב-5% והמחיר של שירות דואר 24 התייקר ב-9.2%. עובדים צריכים להשתכר כמו שצריך, אבל מקור המימון צריך לבוא מהמדינה ולא מהעלאת מחירים לציבור".

ח"כ צגה מלקו הוסיפה כי הכוונה היא שבנק הדואר יוכל לשלם שכר הולם, אבל לא תהייה פגיעה במוחלשים ומקבלי הקצבאות. ח"כ טאהא ביקש התייחסות גם לנושא סגירת הסניפים.

מנכ"ל הדואר, דוד לרון, אמר כי ב-2023 היה עדכון מחירים במספר מצומצם של עמלות, והעדכון לא חל על מקבלי הקצבאות. הוא הסביר כי "חברת הדואר מתנדנדת בין פלוס קטן למינוס גדול. כשהתחלתי את תפקידי, לפני שנה וחצי, לא היה לנו כסף לשלם משכורות, לכן נאלצנו להעלות תעריפים. הגידול בעלויות השכר הוא כ-140 מיליון שקל בשנה, ולזה נוספו עלויות הטסה ואנרגיה שעלו. העלאת תעריפי עמלות בנק הדואר הוסיפה רק 20 מיליון שקל וכל ההתייקרויות הוסיפו 50 מיליון שקל בשנה. העלייה לא חלה על מקבלי הקצבאות, המוחלשים ביותר".

מנהל מינהל הדואר במשרד התקשורת, אורן לביאן, הזכיר כי לפי החוק התעריף צריך להיות סביר, ובתיקון החקיקה שאישרה לפני למעלה משנה ועדת הכלכלה נקבעה גם הגנה על מקבלי הקצבאות, שזכאים גם להנחה של 50%.

היו"ר סיכם את הישיבה ואמר כי מאחר והדואר נמצא בהליך הפרטה נראה ראוי שהאוצר ומשרד התקשורת יכנסו לתמונה, ויבדקו האם ניתן לממן, במסגרת המעטפת התקציבית, חלק מעליית העמלות – המלצה שלנו שכן. 20 מיליון שקל זה לא סכום גדול, ולא ראוי שבנק הדואר, שלא גבה עמלות, פתאום יתחיל לגבות ויעלה מחירים". באשר לסגירת הסניפים אמר היו"ר, כי צריך לפעול למתווה שבו בנק הדואר לא יסגור סניפים, אלא ישתמש בהם למתן שירות ללקוחות כל הבנקים. באופן הזה יוכלו הבנקים לסגור יותר סניפים, ובחיסכון ההוצאות שלהם יממנו את הוצאות בנק הדואר. "אם זה לא יאמר.

 

בנק עמלות לעסקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד