י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"הייתי מגמגם והתגברתי"

הנשיא ביידן שלח מכתב לתלמידה מסאטמר

נשיא המעצמה הגדולה בעולם ג'ו ביידן ענה למכתב של ילדה תלמידת בית ספר של חסידות סאטמר בוויליאמסבורג שביקשה לשמוע עליו דברים מעניינים: "אולי יום אחד תיבחרי לנשיאה ותתגוררי בבית הלבן"

הנשיא ביידן שלח מכתב לתלמידה מסאטמר
ביידן ומשמאל המכתב ששלח צילום: פלאש 90 ודער בלאט

במסגרת תוכנית פעילות בבית ספר לבנות של סאטמר בשכונת וויליאמסבורג בברוקלין לכתוב מכתבים לבית הלבן בוושינגטון, אחת הבנות כתבה מכתב לנשיא ג'ו ביידן שענה לה במכתב תגובה. 

התלמידה ציינה במכתב שהיא מעוניינת לשמוע עליו דברים מעניינים ותהליכים שקורים בבית הלבן וגם, מי אתה הנשיא ביידן.

הנשיא במכתבו הגיב: "תודה על המכתב. אני מאוד שמח תמיד לשמוע על הצעירים באמריקה שמתעניינים ואני שמח קצת לשתף ממני ומהבית הלבן".

"נולדתי בסקרנטון פנסילבניה, היו לי ימים קשים בזה שהייתי מגמגם והתגברתי על הקשיים דרך קריאה תמידית של שירים, בכיתה ג' המשפחה עברה תקופה קשה ועברנו לגור בדלוואר, כשאבא שלי קיבל עבודה חדשה כמוכר רכבים, אבא שלי לימד אותי לאהוב רכבים".

"בצעירותי תיכננתי להיות אדריכל. אבל דבר אחד ידעתי, אני רוצה לעזור לאנשים ולעשות שינוי בעולם, אחרי שסיימתי לימודים התחלתי להיות מעורב בעניני הקהילה, ב-1972 נבחרתי לסנאט האמריקאי, שם עבדתי במשך 36 שנים".

"נסעתי כל יום עם הרכבת מהבית למשרד בושינגטון, אנשים כינוי אותי אמטרק ג'ו, כי נסעתי כל יום בקו אמטרק, מדלוואר עבדתי יחד עם הנשיא לדףשעבר ברק אובמה, ונבחרתי כסגן הנשיא, ב-2020 נבחרתי לנשיא ארה"ב".

"אני גר כיום בבית הלבן, עם אשתי, ד"ר ג'יל ביידן, היא היתה מורה מעל 30 שנה. ועדיין מלמדת אנגלית וכתיבה עד היום. ועוזרת היום גם למשפחות אנשי צבא, פעילה בחינוך ובמלחמה נגד מחלת הסרטן." 

"לפני 200 שנה משפחות שגרו בבית הלבן ועבדו במקום הגיעו מכל האזורים בארה"ב, מפלגות שונות, ואידאולוגיה שונה, אבל כולם היו עם מטרה אחת. הם כולם אזרחי אמריקה, לשרת את העם האמריקאי, כי לכך הם נבחרו, בכל חדר בבית הלבן ניתן לראות את ההיסטוריה מדור לדור", סיים הנשיא ביידן את מכתבו לתלמידה שמכתבה פורסם בבטאון חסידות סאטמר 'דער בלאט'. 

"בבית הלבן בחדר האורחים אני יכול לארח סעודות לאורחים, יש מקום להכיל עד 140 אורחים לארוחת ערב. אני מאוד אוהב גלידה עם שוקולד ציפ. ויש לנו כלב שגר איתנו, גם חתול גר איתנו שאוהב לרוץ על הדשא, ברחבת הדשא אנו מקבלים את כל סוגי האורחים בחגים בארה'"ב".

"אני מודה לך שוב על המכתב אולי יום אחד תיבחרי לנשיאה ותתגוררי בבית הלבן, עד אז תזכרי ללמוד, תשארי מעורבת בדברים שמעניינים אותך, ותהיי טובה לאחרים".

ג'ו ביידן חסידות סאטמר ויליאמסבורג מכתב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד