כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מאשימים את הממשלה

מפונים מהצפון ומהעוטף התבקשו לעזוב את המלונות

תושבים שפונו מהצפון ומהעוטף התבקשו לעזוב את מלונות ישרוטל בסוף החודש. רשת ישרוטל הטילה את האחריות על הממשלה: "בממשלה לא הודיעו על הכוונה להאריך את מתווה הפינוי"

מפונים מהצפון ומהעוטף התבקשו לעזוב את המלונות
ההרס בעוטף עזה צילום: באדיבות המצלם

רשת ישרוטל הודיעה למאות מפונים מיישובי הצפון והעוטף כי בסוף החודש עליהם לעזוב את חדרי מלונות הרשת באילת. המשפחות נמצאות כארבעה חודשים באילת מאז נאלצו לעוב את בתיהם. המשפחות יוכלו לשוב לבתיהם רק בעוד חודשים ארוכים.

ברשת ישרוטל טוענים כי בממשלה לא הודיעו על הכוונה להאריך את מתווה הפינוי ולא הייתה להם ברירה אלא לפתוח את חדרי המפונים למכירה לשוק הרחב. בקריית שמונה חושדים כי הרצון להוציא את המפונים הוא כדי למכור את חדריהם לנופשים בחג הפסח המתקרב, מאחר והרווחים יהיו אז גבוהים יותר ממה שהמדינה משלמת, כך דווח ב-Ynet.

מרשת ישרוטל נמסר: "בהתאם להודעה שקיבלנו מהמדינה על סיום הסכם אירוח המפונים במלונות ב-29 לפברואר, אנו מחויבים לעובדים ולאורחים שלנו, והרשת תחזור לפעילותה הרגילה ב-1 במרץ", נמסר מרשת המלונאות.

על רקע הדברים הללו חמש רשויות העוטף - שער הנגב, אשכול, שדות נגב, חוף אשקלון והעיר שדרות - הודיעו כי הערב הסתיימה ישיבת ראשי רשויות העוטף עם שר האוצר, מנכ"ל משרד האוצר, מנכ"ל משרד רוה"מ יו"ר מנהלת תקומה. בישיבה סוכם על המתווה הבא:

החזרה לישובים תתאפשר החל מה-1.3.24. מי שיבחרו להישאר בבתי המלון יוכלו לשהות בהם עד לתאריך 7.7.2024 (למעט ישובים אדומים על פי פילוח משרד הביטחון).

מענק הסתגלות חד פעמי ינתן לתושבים שיבחרו לחזור לישוב. הסכום המלא ינתן בגין חזרה ל-129 ימים (מהתאריך 1.3 ועד ה-7.7) ויפחת בהדרגה על פי מספר הימים מתאריך החזרה ועד ה-7.7.

הסכום ינתן על פי המפרט שנקבע:

120 ש"ח למבוגר ליום. 60 ש"ח לילד מתחת לגיל 18 ליום.

דוגמאות לסכומי המענק המלא (129 ימים):
יחיד יקבל 15,480 ש"ח.
זוג כ-30,960 ש"ח.
זוג עם ילד 38,700 ש"ח.
זוג +2 יקבל כ 46,400 ש"ח.
זוג + 3 יקבל כ54,000 ש״ח.
זוג + 4 כ-62 אלף וכן הלאה. 

מענק הדיור העצמאי ינתן עד ה-7.7 אך החל מחודש מרץ יופחת המענק על פי המפרט הבא:

120 ש"ח למבוגר ליום.
60 ש"ח לילד מתחת לגיל 18 ליום.

המתווה הנ"ל תלוי באישור הממשלה - החלטת ממשלה מפורטת תוגש לאישור הממשלה בהקדם. חמשת ראשי רשויות העוטף עומדים איתן בדרישתם שהדרג המדיני - שר הביטחון וראש הממשלה, יודיעו באופן פומבי שבטוח וניתן לחזור לשדרות וישובי העוטף.

מפונים קרית שמונה עוטף עזה ישרוטל מלחמת חרבות ברזל מלונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד