כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מטה ללא ראש

אחיהם של החטופים על עזיבת רונן צור: "תפקיד כפוי טובה"

שרון שרעבי, אחיהם של אלי החטוף בעזה ויוסי שנרצח בשבי, בתגובה להחלטת ראש מטה החטופים לעזוב את תפקידו: "עשה עבודה טובה - אולי צריך רוח חדשה" | לדבריו, "אני, שרון שרעבי, שייך למפלגת החטופים - האינטרס היחידי זה השבת האחים שלי עם עוד חטופים שנמצאים ארבעה וחצי חודשים בתנאים הקשים האלה"

אחיהם של החטופים על עזיבת רונן צור: "תפקיד כפוי טובה"
רונן צור צילום: מתוך שידורי כאן 11

דרמה נרשמה היום (ראשון) במטה משפחות החטופים, זאת כשיועץ התקשורת רונן צור הודיע על פרישתו מהתפקיד. בהודעה הרשמית על החלטתו כתב: "אין בכוונתי לאפשר לאף גורם פוליטי לאיים במישרין או במרומז על משפחות החטופים ולהפוך אותן לבנות ערובה של גורמים פוליטיים חסרי מצפון ומוסר". שרון שרעבי, אחיהם של אלי שרעבי החטוף בעזה ויוסי שרעבי שנרצח בשבי חמאס, התייחס לבשורה בראיון לפרופ' אריה אלדד ובן כספית ברדיו 103FM.

"אני חושב שזה סוג של מפגש רצונות בין הצדדים", הודה שרעבי בפתח דבריו. "קודם כל, צריך להגיד תודה לרונן שהחל משבעה באוקטובר, עם היוזמה המדהימה הזו של הקמת מטה, שיפעל בהתנדבות למען החטופים. צריך להגיד לו תודה, על כל הזמן, על המטה המקצועי מאוד, על תהליכים טובים שקרו בו. זה עשה טוב למשפחות, הרגשנו שהמטה הזה בית. לאור הרצון של רונן לעזוב ולאור התאגדות של מספר משפחות כדי להנהיג מישהו אחר במטה, שברוח התקופה הזו אולי יעשה טוב יותר שיעמוד בראשה, אני חושב שהצעד הזה הוא צעד מתאים, נכון. גם למטה וגם לרונן".

עוד הדגיש כי "בסופו של דבר, המטה הזה הוא מטה א־פוליטי, אין מקום לשים במסגרת הזו דעות פוליטיות שאינן משרתות את השבת החטופים. הייתי רוצה לראות יותר אנשים שיכולים לקדם, מה שלא הצלחנו עדיין בארבעה חודשים, את השבת כל החטופים בשיתוף פעולה מלא יחד עם ממשלת ישראל, הגופים שפועלים למען השבת החטופים, בצורה יותר חלקה. שהמידע והתקשורת יעברו בצורה שקופה יותר".

שרעבי המשיך והסביר: "התפקיד הוא תפקיד כפוי טובה, צריך להזכיר את זה. כל צד כזה או אחר שהמטה נוהג או מעביר איזשהו מסר באמצעות הדוברות שלו, עשוי להתפרש כפוליטי. העניין הזה רגיש מאוד, ותמיד יהיו טענות מצד משפחות כאלה, משפחות אחרות, גורמים פוליטיים. אני חושב שברמת המאקרו, אני חושב שרונן עשה עבודה טובה. מצד שני, אולי צריך רוח חדשה שתעיר את המטה, למקומות שנזכה להחלטות נכונות יותר, אולי בלחץ אחר או תחת מחירים שפויים".

"המטרה שלנו זה לא לקדם אינטרס פוליטי של ימין או שמאל, אני, שרון שרעבי, שייך למפלגת החטופים - האינטרס היחידי זה השבת האחים שלי עם עוד חטופים שנמצאים ארבעה וחצי חודשים בתנאים הקשים האלה. זה מה שאנחנו רוצים לראות כמשימה לאומית", הכריז והוסיף: "אני נטול פוליטיקה. אם יש משהו שאני אחתום עליו, שהוא בעל גוון פוליטי, אני לא אהיה שם. כל דבר שהוא עשוי להתפרש כפוליטי, לא תמצא את שרון שרעבי כחלק מהפורום הזה. אני מכבד כל דעה, אבל אני לא אהיה חלק".

כמו כן, כאשר נשאל אם יהיה עכשיו קו אחר למטה משפחות החטופים, השיב שרעבי: "בחוויה האישית שלי, התדמית השתלטה על המעשה. בסופו של דבר רונן דמות ציבורית, מזוהה פוליטית עם מחנה כזה או אחר. לכן אני לא בטוח שהפעולות שלו בתוך המטה שירתו את האג'נדה הפוליטית האישית שלו. לגבי העתיד, אני מאוד מקווה, אני עוקב בדאגה אחרי המינוי שיבוצע, אם זה במסגרת סוג של קבינט מתוך המשפחות או נציגים זרים, אני חייב להגיד שאני אעקוב בדאגה".

"אני רוצה שזה יהיה ללא פוליטיקה, ואם תיכנס הפוליטיקה זה לא יחזיק מעמד ואנחנו נראה עוד הפעם מלחמות יהודים וזה לא ישרת את השבת החטופים. אינטרס העל של כולם זה להשיב את החטופים, רק ככה אפשר להשיג קונצנזוס של 100 אחוזים מהעם", סיכם.

רונן צור מטה משפחות החטופים אלי שרעבי יוסי שרעבי שרון שרעבי רדיו 103FM

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד