כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
למנוע קריסה

נורבגיה תסייע בהעברת כספי המיסים של הרשות הפלשתינית

זאת לאחר שדווח כי הרשות הפלסטינית הסכימה לקבל את כספי המסים. על פי המתווה, החלק של עזה, יופקד עד לאחר המלחמה

נורבגיה תסייע בהעברת כספי המיסים של הרשות הפלשתינית
אבו מאזן ובכירי הרשות צילום: Flash90

נורבגיה מודיעה הערב (ראשון) כי תסייע בהעברת כספי המיסים המוקפאים של הרשות הפלשתינית המוחזקים על ידי ישראל, במטרה למנוע  קריסה כלכלית של הרשות. בהודעת משרד החוץ של נורבגיה נכתב כי "התוכנית הזמנית תמלא תפקיד מכריע במניעת קריסה כלכלית של הרשות הפלסטינית".

כזכור הקבינט הביטחוני-מדיני אישר לפני כחודש את מתווה העברת הכספים לרשות הפלסטינית. על פי המתווה, הכספים שהיו אמורים להיות מועברים לעזה, וקוזזו, יועברו למשמורת בנורבגיה. המתווה שאושר הוא עבור כספי המיסים שישראל גבתה בעבור הרשות, אך הפלסטינים סרבו לקבל את הכסף לאחר שישראל קיזזה מהם את הכספים שהיו אמורים להיות מועברים לעזה. מאז, האמריקנים לחצו על ישראל להחליט ולאשר מתווה חלופי.

בישראל אמרו כי וושינגטון תהיה ערבה ליישום התוכנית בנוגע לכספי המסים הפלסטיניים, כספי המסים לא יועברו לפלסטינים אלא באישור שר האוצר.

עוד דווח כי בתגובה להעברת המתווה להעברת הכספים דרך נורבגיה על ידי הקבינט, מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף חוסיין א-שייח' אמר: "מסרבים לכל חריגה מזכויותינו הכספיות או כל תנאי שמציבה ישראל ומונע מהרשות להגן על אנשינו ברצועת עזה. דורשים מהקהילה הבינלאומית לעצור את ההתנהגות הזו המבוססת על גניבת כספי העם הפלסטיני ולהכריח את ישראל להעביר את כל הכספים".

נורבגיה כספי המיסים הרשות הפלסטינית אב בבתו אבו מאזן מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף חוסיין א-שייח'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד