כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
אכזריות החות'ים

שבעת אלפים הרוגים ואלפי ילדים גויסו ללחימה בתימן

מאז תחילת הסכסוך בתימן ב-2014, המיליציות החות'יות גייסו אלפי ילדים והשתמשו בהם כלוחמים בחזיתות או בפעולות צבאיות מסוכנות, כולל הנחת מוקשים ומטעני חבלה וסיור. ארגון זכויות ילדים הפציר בכל הארגונים בתימן, במיוחד מהחות'ים, להפסיק לאלתר את גיוס הילדים

שבעת אלפים הרוגים ואלפי ילדים גויסו ללחימה בתימן
אימוני החות'ים נגד מטרות אמריקאיות וישראליות צילום: דוברות החות'ים

ארגון Mayon Organization for Human Rights, ארגון לא ממשלתי, חשף כי יותר מ-7,000 ילדים נהרגו בתימן לאחר שגויסו כחיילים בסכסוך עקוב מדם במדינה מאז 2014.

הארגון דיווח כי צוותי ניטור תיעדו הרג של 7,020 ילדים ששימשו כחיילים מאז פרוץ המלחמה בתימן ב-2014 ועד סוף 2023, הם נהרגו כתוצאה מגיוס על ידי המיליציות החות'יות ושליחתם לחזיתות הלחימה. הילדים נהרגו בפעולות צבאיות מסוכנות, כולל הנחת מוקשים ומטעני חבלה.

ארגון זכויות האדם דיווח כי ארגון החות'ים הוא הארגון שמגייס הכי הרבה ילדים בתימן, על פי דוחות הארגון שפורסמו בתקופה האחרונה, ודווחו ברשת אל ערביה הסעודית, ארגון יוניסף של האו"ם שמטפל ברווחת ילדים בעולם, הגיע להסכם באפריל 2022, במסגרתו התחייבו החות'ים להפסיק את גיוס הילדים ולאתר את המגויסים ולשחרר אותם. האו"ם לא פרסם האם ההסכם קוים.

ארגון Mayon הפציר בכל המפלגות בתימן, במיוחד מהחות'ים, להפסיק לאלתר את גיוס הילדים, לשחרר מגויסים קטינים, ליישם תוכניות פעולה של האו"ם, ולא להשתמש בהם לביצוע הפרות נוספות.

מדי שנה מאז 2011, האו"ם כלל את החות'ים ברשימה השנתית של קבוצות האחראיות להפרות חמורות נגד ילדים, מאז 2016 החות'ים נכללים גם ברשימה גרימת מוות של ילדים וביצוע פיגועים בבתי ספר ובתי חולים.

בשנת 2022 חתמו החות'ים על תוכנית פעולה עם האו"ם שמטרתה לשים קץ להפרות חמורות נגד ילדים, כולל גיוס ושימוש בילדים בכוחות החות'ים, והתחייבו לשחרר את כל הילדים מכוחותיהם תוך שישה חודשים.

למרות חתימתה על תוכנית האו"ם, הארגון עדיין מבצע ילדים, בנוסף לפשעים רבים נגד ילדים באזורים שבשליטת הארגון.

החות'ים תימן האו"ם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד