י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
במימון מלא

משרד הרווחה יאפשר לאזרחים ותיקים לעבור לדיור מוגן

אזרחים ותיקים שפונו מהעוטף והצפון למלונות יוכלו לעבור לדיור מוגן במימון מלא של משרד הרווחה. השר מרגי: "עלינו להבטיח כי המפונים יקבלו סל מענים מותאמים אשר יענו על צרכיהם הקהילתיים, הבריאותיים והסוציאליים"

 משרד הרווחה יאפשר לאזרחים ותיקים לעבור לדיור מוגן
השר יעקב מרגי עם אזרחים ותיקים צילום: באדיבות המצלם

משרד הרווחה והביטחון החברתי יאפשר לאזרחים ותיקים מהעוטף והצפון לעבור מהמלונות אל בתי הדיור המוגן ובתי האבות ברחבי הארץ. זאת במטרה להעניק להם מענה מותאם יותר לצרכיהם.

מאז פרוץ המלחמה פונו אלפי אזרחים ותיקים מאזורי העימות בדרום ובצפון אל המלונות וחלקם גם  לבתי הדיור המוגן ולבתי האבות. משרד הרווחה והביטחון החברתי העתיק שירותים שונים שלהם זקוקות הקהילות השונות מהיישובים לבתי המלון בסיוע רשתות בתי המלון והרשויות המקומיות שבתחומם הם פועלים.

למרות זאת, ישנם אזרחים ותיקים רבים אשר זקוקים למענים אחרים בתחומי הבטיחות האישית, הנגישות והליווי הסוציאלי ומעטפת שירותים נוספת שקיימת בבתי אבות ובבתי דיור מוגן.

בשבוע שעבר קיים שר הרווחה והביטחון החברתי יעקב מרגי מפגש עם אזרחים ותיקים תושבי המועצה האזורית אשכול שפונו מיישובי העוטף לדיור מוגן שבפיקוח המשרד. מהשיחה עמם התרשם השר, שבבתים אלו מקבלים המפונים הוותיקים מענים מותאמים יותר לצרכיהם ועל כן החליט המשרד להרחיב את המענה ולאפשר לוותיקים נוספים לעזוב את המלונות לדיור המוגן ובתי האבות שתחת פיקוח המשרד, אם ירצו בכך. 

יש לציין, כי משרד הרווחה יישא בעלות השהות של האזרחים הוותיקים בבתי הדיור המוגן ובתי האבות והקצה לכך תקציב ייעודי. אזרחים ותיקים שיעברו מהמלון לדיור מוגן או בית אבות, יקבלו ליווי של עובדי רווחה בתחום הזקנה, דיור מותאם לאזרחים וותיקים, פעילויות תרבות מגוונות, סביבה מונגשת ובטוחה, ופיקוח צמוד של עובדי משרד הרווחה.

על מנת ליידע את האזרחים הוותיקים המפונים על הזכות לבקש לעבור לדיור מוגן או בית אבות, פרסם המשרד נוהל מסודר למחלקות לשירותים חברתיים ברשויות המקומיות ודאג לפרסמו גם בבתי המלון. כמו כן ניתן לקבל מידע במוקד 118 של משרד הרווחה והביטחון החברתי 24/7. 

שר הרווחה והביטחון החברתי יעקב מרגי אמר: "עלינו להבטיח כי המפונים יקבלו סל מענים מותאמים אשר יענו על צרכיהם הקהילתיים, הבריאותיים והסוציאליים. הדבר חשוב אף יותר כשאר מדובר באוכלוסיות רגישות יותר כמו אזרחים ותיקים. על אף העבודה המצוינת שנעשית במלונות, השהות הממושכת מחוץ לבית מחייבת התאמת צרכים וטיפול ייעודי עבור האזרחים הוותיקים. המעבר שלהם לבתי הדיור המוגן יאפשר זאת וישמש עבורם כבית זמני עד שיחזרו לביתם".

ינון אהרוני, מנכ"ל משרד הרווחה אמר: "אנו מודים לרשתות בתי המלון על המאמצים הגדולים שהם עושים על מנת לתת למפונים תחושה של בית ולספק להם את כל השירותים, אך אנו ערים לכך כי יש אזרחים ותיקים שמעדיפים שהיה בסביבה מותאמת יותר מבחינת השירותים הנחוצים להם כגון בתי הדיור המוגן ובתי האבות. החל משבוע הבא יוכלו ותיקים שירצו בכך לעבור אל בתי הדיור המוגן ואל בתי האבות כפי שכבר עשו רבים אחרים לאחר השבעה באוקטובר".

יריב מן, סמנכ"ל אזרחים ותיקים במשרד הרווחה אמר: "אנו במינהל אזרחים ותיקים  במשרד הרווחה מאמינים כי בתי האבות ובתי הדיור המוגן מתאימים יותר לצרכים של האזרחים הוותיקים ועל כן החלטנו לפתוח בפניהם את האפשרות לעבור לבתים אלו כחלופה למלונות, שלא מתאימים לכל אחד. אני מבקש להודות לארגון 'קדם' המייצג את הדיור המוגן ובתי האבות בישראל על שנרתם למאמץ. אנחנו מעריכים כי ישנם לפחות 400 ותיקים שהמעבר לדיור מוגן יטיב עמם והם יתווספו ל-600 הוותיקים שעברו מאז ראשית מצב החירום".

יעקב מרגי מלחמת חרבות ברזל אזרחים ותיקים משרד הרווחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד