כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
ראיון נדיר

בחדר טחוב וחשוך, כתבת CBS במעוז החמאס בג'נין

כתבת החוץ של רשת CBS ערכה ראיון נדיר עם מגייס של חמאס בג'נין. המחבל אמר שהמלחמה עוזרת לגייס חברים חדשים לחמאס בגדה המערבית. בשלב מסוים, עצר המחבל את הראיון בפתאומיות ושאל: "האם אנחנו מסיימים בקרוב? יש מטוסים מעל השטח"

בחדר טחוב וחשוך, כתבת CBS במעוז החמאס בג'נין
מחבלים בג'נין צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

דבורה פאטה כתבת החוץ של רשת CBS ראיינה ב-9 בפברואר במחנה הפליטים הג'נין את אחד המגייסים של חמאס.

"פגשנו את איש הקשר שלנו במקום המיועד ונאמר לנו מראש שנצטרך להשאיר את הרכב שלנו מאחור ולהיכנס לתוך מכונית אחרת. למרות שנקודת המפגש לא הייתה כל כך רחוקה, המסלול שעברנו היה מפותל. הנהג ניווט את דרכו במומחיות בכבישים שהיו עם הריסות וחורבן" סיפרה.

"מדי פעם נתקלנו בתעלה עמוקה או בערימה של לוחות בטון שבורים שאין דרך לעקוף אותם, מה שאילץ אותנו לחזור אחורה ולמצוא מסלול אחר" סיפרה.

"בסופו של דבר נעצרנו והמשכנו ברגל בכביש צר. קירות חלק מהבתים היו מחוררים מכדורים. שני לוחמי חמאס חמושים, רעולי פנים, המתינו ללוות אותנו במעלה שלוש קומות מדרגות אל גג אחד הבתים".

היא תיארה את המקום: "בפנים היה טחוב וחשוך, בקושי מרוהט, וזה נראה כאילו אף אחד לא באמת גר שם. כשיצאנו אל אור השמש על הגג, קיבל את פנינו אדם אחר. הוא קרא לעצמו אבו עבד. הוא סיפר לנו שהוא מפקד בזרוע הצבאית של חמאס, גדודי אל-קסאם, במחנה ג'נין. רק בן 25, הוא אמר שהצטרף לחמאס כשהיה בן 16 ושכבר ישב ארבע שנים בכלא הישראלי".

"בניגוד לשני שומרי הראש שלו, הנשק שלו לא היה נראה, אבל הבחנתי באקדח תחוב בכיס הז'קט שלו" ציינה.

היא תיארה איך אנשי חמאס חששו מכניסת כוחות צה"ל במהלך הראיון: "שני החמושים רעולי פנים עמדו לצידו של אבו עבד כל הזמן, אצבעותיהם על ההדק של רובי הסער שלהם, מוכנים לכל תנועה פתאומית. אחד מהם נראה עצבני ומדי פעם הציץ מעבר למרפסת כדי לפקח על הרחובות למטה. בשלב מסוים, עצר אבו עבד את הראיון בפתאומיות כדי לשאול: "האם אנחנו מסיימים בקרוב? יש מטוסים מעל השטח".

היא סיפרה על היציאה מהמקום: "החשש הגדול ביותר שלהם היה פשיטה נוספת של כוחות הביטחון הישראליים. אחרי קצת יותר מחצי שעה, הראיון שלנו הסתיים והובלנו במהירות במורד המדרגות וחזרנו לכביש בחוץ. איש הקשר שלנו הסיע אותנו בחזרה לרכב שלנו. אנשי חמאס רעולי הפנים שלנו נעלמו באחת הסמטאות הצדדיות הרבות".

"שאלנו אותו אם עבודתו הפכה קלה יותר, כשעוד מתגייסים הצטרפו בגדה המערבית מאז פתח חמאס במתקפת הטרור האכזרית שלו" הוא ענה: "בוודאי" וחייך. "כל העם הפלסטיני עומד לצד חמאס".

"אנחנו רואים מוות כל יום" אמר. "ישראל עם 1,000 או 2,000 הרוגים? זה כלום". הוא חזר על השקרים של חמאס לפיהם לא נהרגו אזרחים ישראלים בהתקפה.

היא אמרה כי הוא נשאל אם יש לו חרטה על סבלם של אזרחים פלסטינים, "שכן חמאס בוודאי ידע שישראל תגיב ביד קשה למתקפה חסרת התקדים".

"אנחנו לא מרוצים מזה, אבל זה דרכו של מאבק מזוין", אמר.

"שאלנו את אבו עבד איך לדעתו יסתיים הסכסוך בן עשרות השנים" אמרה. "ההרג והסבל יסתיימו כשהישראלים ייצאו מארצנו", אמר. "אבל אם הם יחליטו להישאר, נמשיך להילחם. ואם אני אמות, מישהו אחר יתפוס את מקומי".

 

 

מלחמת חרבות ברזל חמאס ג'נין רשת CBS

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד