י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
אבות ובנים

מִפִּי עוֹלְלִים וְיֹנְקִים: מאות לומדים חגגו סיום זמן חורף

חגיגת סיום זמן חורף של לימוד "אבות ובנים" במעמד מפואר במוסקבה. מאות לומדים מדי מוצאי שבת קודש בראשות הרב הראשי. מפי עוללים ויונקים יסדת עוז

מִפִּי עוֹלְלִים וְיֹנְקִים: מאות לומדים חגגו סיום זמן חורף
סיום זמן חורף "אבות ובנים" במוסקבה צילום: לוי נאזרוב

אומנם השלג ברחובות מוסקבה לא מפסיק להיערם והחורף הרוסי בעיצומו, אך ככל שמתקרבים לחודשי האביב, שעות היום מתארכות, וזמן יציאת השבת קודש הולך ומתאחר. כך שילדים למשפחות הגרות במרחק רב מתקשים להגיע להיכל בית הכנסת המרכזי "מארינה רושצ'ה" במרכז מוסקבה, ללימוד משותף של 'אבות ובנים' שבארגון הגבאים, העושים ומפתחים מסגרות לימוד לנוער והילדים.

"הכל הולך אחר החתום". לאחר שעת לימוד כמדי שבוע במוצש"ק, נערך מעמד מפואר ומרומם לסיום הרשמי של זמן חורף בשנה זו, שנפתח על-ידי גבאי בית הכנסת. בראשונה הביע את תודות הגבאים וכלל המשתתפים למחנך המסור הרב ישעי' גרוס, על ניהולו המוצלח של תוכנית זו למען הילדים היקרים, ובהמשך נשא דברים מעוררים על המצב בארצנו הקדושה והחובה המוטלת על כל אחד ואחד ללמוד ולהתפלל יותר לזכות אחינו בני ישראל בארץ הקודש ובכל מקום שהם.

לאחר מכן הזמין את התלמיד מנחם מענדל דיקשטיין, שאמר תהלים פסוק בפסוק עם כלל המשתתפים. בהתרגשות רבה קיבלו הילדים את פני הרב הראשי הגאון רבי בערל לאזאר שליט"א, שעבר בין הלומדים הרבים שמילאו את ההיכל הגדול, ולמדו בשקידה רבה כמו בכל מוצאי שבת בשבתו.

במשאו בפני האבות והבנים, קרא הרב הראשי להמשיך ולהגביר את הלימוד גם כשאין מסגרת רשמית, ולמנהלי התוכנית פנה להכין תוכנית לעידוד הלימודים בבית המשפחות, במטרה לגרום לכלל ההורים להשקיע בלימודים עם צאצאיהם ולהאיר את הבתים באור התורה הקדושה.

שיאו של הכנס היה בעריכה השנתית של הגרלה בין כלל התלמידים, והתלמיד לוי פסח סטוורפולסקי, זכה לכרטיס טיסה יחד עם אביו, לחצרות קודשנו ביומא דפגרא הקרוב. 

עם סיום, עברו בסך מאות הילדים וקיבלו מידיו של הרב הראשי שליט"א תיק מרהיב לספרי קודש, בצירוף ברכה להצלחה בלימוד שהאציל במאור פנים וביחס חם לכל תלמיד ותלמיד.

פרויקט זה הוא נדבך נוסף במערך התוכניות המושקעות למען הילדים, המגיעים ממשפחות מגוונות ומוסדות לימוד שונים, והגבאים בבית הכנסת המרכזי של מוסקבה, בעידוד ובהדרכת המרא דאתרא הגר"ב לאזאר, פועלים עבורם תמידין כסדרן, ובמיוחד בשבתות ובחגים, ומקדשים שם שמים ברבים.

הרב בערל לאזאר רוסיה מוסקבה אבות ובנים מארינה רושצ'ה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד