כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
ביד ושם

נשיא ברזיל הוכרז כאישיות בלתי רצויה בישראל

בעקבות השוואת ישראל לנאצים על ידי נשיא ברזיל, שר החוץ נזף בשגריר ברזיל בישראל והכריז על נשיא ברזיל כאישיות בלתי רצויה במדינת ישראל: "לא נשכח ולא נסלח. זו התקפה אנטישמית חמורה"

נשיא ברזיל הוכרז כאישיות בלתי רצויה בישראל
השר כ"ץ עם שגריר ברזיל ביד ושם צילום: מיכאל דימנשטיין לע"מ

בעקבות דבריו החמורים של נשיא ברזיל שר החוץ ישראל כ"ץ נזף בשגריר ברזיל בישראל והכריז על נשיא ברזיל לולה כאישיות בלתי רצויה במדינת ישראל: "לא נשכח ולא נסלח. זו התקפה אנטישמית חמורה. בשמי ובשם אזרחי מדינת ישראל - תודיע לנשיא לולה שהוא אישיות בלתי רצויה בישראל עד שלא יחזור בו".

לאחר שנשיא ברזיל השווה בין המלחמה של ישראל בחמאס, לבין מעשי הזוועה של היטלר והנאצים, שר החוץ ישראל כ"ץ זימן הבוקר (שני) את שגריר ברזיל בישראל, פדריקו מאייר, לשיחת נזיפה בעקבות דבריו האנטישמים של נשיא ברזיל לואיז איניסיו לולה דה סילבה.

שר החוץ כ״ץ הציג לשגריר הברזילאי את ספר השמות הכולל את שמותיהם של הנרצחים היהודים בשואה, כולל בני משפחתו של השר כ״ץ, סבו ישראל כ״ץ וסבתו שפרינצה כ״ץ. 

שר החוץ ישראל כ״ץ: "הבאתי אותך למקום שמעיד יותר מכל על מה שעשו הנאצים והיטלר ליהודים, בהם בני משפחתי. ההשוואה בין המלחמה הצודקת של ישראל בחמאס, לבין מעשי הזוועה של היטלר והנאצים, היא בושה וחרפה והתקפה אנטישמית חמורה. לא נסלח ולא נשכח - בשמי ובשם אזרחי ישראל תודיע לנשיא לולה שהוא אישיות בלתי רצויה בישראל עד שלא יתנצל ויחזור בו מדבריו".
 

ישראל כץ נשיא ברזיל לולה דה סילבה יד ושם מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד