כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
דיון "הכיבוש"

שר החוץ הפלסטיני תקף בחריפות את ישראל בבית הדין בהאג

שר החוץ הפלסטיני ריאד אל-מאלכי תקף בחריפות את ישראל בבית הדין לצדק בהאג במהלך הדיון על חוקיות השליטה ביהודה ושומרון. בשונה מבדיון על עתירת דרום אפריקה - כאן בחרה ישראל שלא להשתתף

שר החוץ הפלסטיני תקף בחריפות את ישראל בבית הדין בהאג
חיילים במחנה בלאטה צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

בבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג החל היום (שני) דיון בבקשה של הרשות הפלסטינית לקבל חוות דעת של בית הדין באשר ל"חוקיות הכיבוש הישראלי בגדה". ישראל בחרה שלא לקחת חלק בדיון זה. 

שר החוץ הפלסטיני ריאד אל-מאלכי תקף בחריפות את ישראל בדיון: "שני מיליון פלסטינים בעזה, חצי מהם ילדים, נהרגים ומורעבים. בגדה זה קורה ל-1.7 מיליון פלסטינים. בסך הכול, שבעה מיליון פלסטינים ממשיכים להיות מוכחשים בנוגע לחזרה שלהם הביתה. לאורך השנים, הבקשה של הפלסטינים נתקלה בסירוב. היו להם חיים פוליטיים, תרבותיים, חברתיים. כפרים ומשפחות וקהילות שחייהם הושפעו מהחלטה שנלקחה מאות קילומטרים ממקום מגוריהם", כך דווח ב"ווינט". 

עוד הוסיף: "רצח העם בעזה והכיבוש הישראלי חייבים להסתיים. פלסטין רוצה להגשים את זכויות אנשיה, צריך להיות צדק של שתי מדינות - פלסטין וישראל. אנחנו רוצים שלום שמכבד את החוק הבינלאומי. לקח לנו שנים של מאבק, ועלינו להבין שהכיבוש הישראלי לא חוקי וחייב להיפסק מיד". 

נציג נוסף מטעם הפלסטינים אמר: "הכיבוש הוא דבר זמני על פי החוק, ב-1922 האו"ם הכיר שכיבוש צריך להיות משהו זמני שבו הכובש לא יכול להכריז על שליטה בשטח. החוק קובע כי הכובש לא מבקש לשלוט בשטח, וחייב לשמור על הסטטוס קוו כך שלא יהיה בו משהו קבוע. מה שגורם לכיבוש הישראלי להיות לא חוקי הוא הרצון של ישראל להפוך אותו לקבוע ושינוי שמם של המקומות לישראליים, מהתנ"ך - יהודה ושומרון". 

"יש בשטחים האלה 700 אלף מתנחלים, יש עשרות מסמכים שישראל רוצה לכבוש לצמיתות את השטח ולהפוך את ישראל ל'ישראל השלמה'", הוסיף.

האג פלסטינים דיון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד