י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בני ברק מתאבלת

התמוטט ונפטר בפתאומית: איש החסד הרב יהודה שעיבי זצ"ל

הרב שעיבי היה מוכר כבלן במקווה, וכטכנאי מזגנים • בשבת בבוקר, לפני התפילה, התמוטט בביתו לאחר שלקה בדום לב • מאמצי ההחייאה כשלו ומותו נקבע במקום • הותיר חמישה ילדים לא נשואים, הגדולה בת 23 והצעירה טרם חגגה בת מצווה • נטמן בבית העלמין ירקון, לאחר ההלוויה רוויית כאב ויגון

התמוטט ונפטר בפתאומית: איש החסד הרב יהודה שעיבי זצ"ל
הרב שעיבי זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

בני ברק מתאבלת על פטירתו של איש החסד הרב יהודה שעיבי זצ"ל, שדמותו החייכנית הפכה לאחד מסמלי העיר. 

לתרומה לאלמנה ולחמשת היתומים הקליקו כאן>>>

הרב שעיבי היה עובד לפרנסתו כבלן במקווה וכטכנאי מזגנים, אבל עיקר עיסוקו היה בעבודת ה'. מדי בוקר היה משכים קום בשעה 3:00, פונה להתבודדות ולאחר מכן היה מכין את המקווה לקראת בוא המתפללים הטובלים לפני הטבילה, והיה שוקד על התורה והעבודה עד לתפילת שחרית כותיקין. 

בבוקרו של יום השבת התמוטט הרב שעיבי בביתו, באופן פתאומי וללא שום סימנים רפואיים מקדימים. רעייתו מצאה אותו שרוע על רצפת המטבח, כשהוא ללא רוח חיים. בתו בת ה-16 ניסתה לבצע בו החייאה באופן ראשוני ועד מהרה הוחלפה על ידי מתנדבי הצלה שהגיעו במהירות, אלא שכל המאמצים נכשלו ולא נותרה ברירה אלא לקבוע את מותו. 

למרבה הצער, האלמנה והיתומים הטריים, היו עדים לכל התהליך שהתחולל מול עיניהם, ולקול בכיים קורע הלבבות. 

במוצאי שבת התקיימה הלוויה רוויית כאב ויגון. הרב שעיבי היה מוכר מאוד ואהוב מאוד, רבים רבים באו לחלוק לו כבוד אחרון, ולאחר דברי הספד וזעקות כאב, הוא נטמן בין רגבי אדמתו של בית העלמין ירקון. 
מכריו של הרב שעיבי מספרים שהם חשבו שהוא מסודר מבחינה כלכלית, משום שתמיד היה פותח ידו בנדיבות כדי לסייע לאחרים. בפועל התברר שהוא גלגל חובות לא קלים, ועשה זאת בשמחה, לווה מפה והחזיר לשם, ובדרך כיסה חוב קודם ועזר לעוד כמה יהודים. 


בפטירתו הותיר אחריו משפחה שבורה ורצוצה, חמישה ילדים שאינם נשואים. הגדולה בת 23 והקטנה בת 12, טרם חגגה את בת המצווה שלה. בתווך בן 19, בת 16  ובת 14. 

המשפחה זקוקה לעזרה דחופה, ובעקבות כך הקימו ידידי המשפחה קרן עזרה וסיוע, בהכוונתם של רבני העיר וגדולי התורה. הציבור נקרא להשתתף ולסייע, כל אחד כפי יכולתו, כדי שלא נראה צדיק נעזב וזרעו מבקש לחם, כדי שילדיו של איש החסד הצדיק הזה, יזכו לקבל את צרכיהם הבסיסים בכבוד, ולהתחתן בכבוד בהגיעם לפרקם. 

לתרומה לאלמנה ולחמשת היתומים הקליקו כאן>>>
 

קופת העיר שעיבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד