י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
עולה בהרבה על חמאס

תחקיר חושף פרטים על רשת המנהרות הסודית של חיזבאללה

העיתון הצרפתי "ליברסיון" חשף בתחקיר נרחב את רשת המנהרות הסודית של חיזבאללה הנאמדת במאות קילומטרים של מנהרות. רשת זו מפותחת יותר מזו של החמאס בעזה

תחקיר חושף פרטים על רשת המנהרות הסודית של חיזבאללה
אילוסטרציה צילום: unsplash

תחקיר של העיתון הצרפתי "ליברסיון" חשף כי ב-30 השנים האחרונות חיזבאללה חפר באמצעות טכנולוגיה צפון-קוריאנית מאות קילומטרים של מנהרות, חלקן בעומק עשרות מטרים. 

לפי התחקיר, ישראל הטילה עם פרוץ המלחמה פצצות זרחן לבן בדרום לבנון כדי לגלות את פתחי המנהרות. לפי ההערכות זוהי רשת מפותחת ומסוכנת מזו שחמאס מחזיק בעזה - ואם ישראל תפציץ חלק ממנה זה יגרום לרעידת אדמה. 

לפי "ווינט", מקור צה"לי סיפר כי הצבא משתמש בגלאי תנועה, סיבים אופטיים המקושרים לרשת 4G, רובוטים ורחפנים כדי למפות את רשת המנהרות.

הגנרל אוליבייה פאסו סיפר: "את המנהרות הראשונות החלו לחפור קבוצות פלסטיניות כבר בשנות השישים והחיזבאללה הרחיב את הרשת בשנות השמונים ובעיקר בסוף שנות התשעים"  

הגנרל, שביקר במנהרות, אמר: "סביר להניח שישראל איתרה אותן בעזרת חיישנים אקוסטיים וסיסמיים. היה צורך לחפור דרך הסלע מספר שבועות כדי להכניס פנימה מצלמות". 

לדבריו, "אז הן עדיין היו בתהליך בנייה. ראינו שם מכונות קידוח, כבלים חשמליים, מערכת אוורור ואפשר היה להתהלך בהן בעמידה. הן הושמדו על ידי הצבא או בפיצוץ או בהזרקת מלט. ראיתי טונות של מלט שנשפכו ממנהרה שעלתה על גדותיה, מהחצר של בית בכפר לבנוני סמוך לגבול ועד הרחוב הראשי". 

גורם צבאי ישראלי ציין בתחקיר כי בצבא חלק מתנגדים למבצע קרקעי בלבנון כי ייתכן "שהם ייתקלו בצבא תת-קרקעי מוכן היטב".

 
לבנון חיזבאללה צה"ל מנהרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד