כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
העימות מתרחב

נשיא ברזיל מחזיר את השגריר בישראל • כ"ץ: "לא נרכין ראש"

אחרי ששר החוץ נזף בשגריר ברזיל בישראל והכריז על נשיא ברזיל כאישיות בלתי רצויה - הנשיא לולה החליט להחזיר את השגריר, כשבמקביל השגריר הישראלי בברזיל זומן לשיחת נזיפה

נשיא ברזיל מחזיר את השגריר בישראל • כ"ץ: "לא נרכין ראש"
ישראל כץ צילום: Tomer Neuberg/Flash90

אחרי שהיום שר החוץ ישראל כ"ץ נזף בשגריר ברזיל בישראל והכריז על נשיא ברזיל לולה כאישיות בלתי רצויה במדינת ישראל לאחר דבריו החמורים של לולה שהשווה את ישראל לנאצים - התגובה הברזילאית מגיעה. 

לפי דיווחים בברזיל, בברזיל הוחלט להחזיר את השגריר בתל אביב. במקביל, בברזיל החליטו לזמן גם את השגריר הישראלי לשיחת נזיפה. 

שר החוץ ישראל כ"ץ מתייחס להחזרת שגריר ברזיל בישראל להתייעצות: "לא נרכין ראש. עד שנשיא ברזיל לולה לא יתנצל ויחזור בו מדברי ההסתה האנטישמיים שהטיח בעם היהודי ובישראל - הוא יהיה אישיות בלתי רצויה במדינת ישראל."

נזכיר כי לאחר שנשיא ברזיל השווה בין המלחמה של ישראל בחמאס, לבין מעשי הזוועה של היטלר והנאצים, שר החוץ ישראל כ"ץ זימן הבוקר (שני) את שגריר ברזיל בישראל, פדריקו מאייר, לשיחת נזיפה.

שר החוץ כ״ץ הציג לשגריר הברזילאי את ספר השמות הכולל את שמותיהם של הנרצחים היהודים בשואה, כולל בני משפחתו של השר כ״ץ, סבו ישראל כ״ץ וסבתו שפרינצה כ״ץ. 

שר החוץ ישראל כ״ץ: "הבאתי אותך למקום שמעיד יותר מכל על מה שעשו הנאצים והיטלר ליהודים, בהם בני משפחתי. ההשוואה בין המלחמה הצודקת של ישראל בחמאס, לבין מעשי הזוועה של היטלר והנאצים, היא בושה וחרפה והתקפה אנטישמית חמורה. לא נסלח ולא נשכח - בשמי ובשם אזרחי ישראל תודיע לנשיא לולה שהוא אישיות בלתי רצויה בישראל עד שלא יתנצל ויחזור בו מדבריו".

ישראל כץ ברזיל לולה דה סילבה יד ושם חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד