י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
כסיף ניצל מהדחה

אופוזיציה מסוכסכת נגד לפיד: "שקט הוא רפש"

אחרי כישלון הדחתו של עופר כסיף הודות להיעדרותם של לפיד וכמה מחבריו, ב'ישראל ביתנו' תוקפים את לפיד | ח"כית ממפלגתו של גנץ תוקפת אותו ואת חבריו שנעדרו והצילו את כסיף

אופוזיציה מסוכסכת נגד לפיד: "שקט הוא רפש"
יאיר לפיד ואביגדור ליברמן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

האופוזיציה מפולגת על רקע כישלון הדחת עופר כסיף מחברותו בכנסת ישראל. באופוזיציה מפנים אצבע מאשימה כלפי יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד שהוא וכמה חברי מפלגתו נעדרו מההצבעה. 

מי שמובילים את המתקפה עם חברי 'ישראל ביתנו' ולא רק. יו"ר מפלגת 'ישראל ביתנו', ח״כ אביגדור ליברמן, הגיב לתוצאות ההצבעה להדחתו של עופר כסיף ואמר: "מצער מאוד, שדווקא בהצבעה על הדחתו של תומך הטרור עופר כסיף מהכנסת, החליטו יו״ר האופוזיציה יאיר לפיד,  שר הביטחון לשעבר ח״כ בני גנץ והרמטכ״ל לשעבר, ח״כ גדי אייזנקוט לעמוד לצידו של כסיף ולא לצד חיילי צה״ל". 

לדברי ליברמן, "במקרה של הדחת עופר כסיף, לא מדובר על פגיעה בחופש הביטוי אלא מדובר בהפסקת חופש השיסוי. במקום שחברי הכנסת יגנו על חיילי צה"ל, הם מפקירים אותם. שקט הוא רפש הפקר דם ונפש״.

יו"ר סיעת ישראל ביתנו, ח"כ עודד פורר, יוזם הליך ההדחה נגד עופר כסיף הגיב ואמר: "עופר כסיף חייב תודה ענקית ליאיר לפיד ויש עתיד על כך שניצל היום בעור שיניו מהדחה, אחרי שתמך במאבק המזויין נגד מדינת ישראל. אני מצטער על חיילי וחיילות צה"ל, שלשיטתו של כסיף הם פושעי מלחמה, ומבחינתו צריכים לעמוד לדין בינ״ל. אמשיך לפעול  כדי להוציא מהכנסת את מי שפועל כנגד קיומה של מדינת ישראל״.

גם מפלגת גנץ-סער-איזנקוט מפוצלת. ח״כ שרן השכל מסיעת 'תקווה חדשה' - 'המחנה הממלכתי', תוקפת את חבריה לסיעה: "מאוכזבת מהעדרותם של ארבעה מחברי סיעתי שסיכלו את הדחתו של ח״כ כסיף, ח״כ שפועל נגד המדינה בזמן מלחמה ומבקש להעמידה לדין בפני בית הדין הבינ״ל על שימוש בזכותה להגנה עצמית. אזרחי ישראל ציפו לאמירה ברורה מצד הכנסת וחבריה: להתיצבות ולתמיכה".

מפלגת 'הליכוד' הגיבה ותקפה: "יאיר לפיד צריך להתבייש על שהציל את תומך הטרור עופר כסיף מהדחה, רק כדי לשמור על הקואליציה היחידה שהוא יוכל להקים".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד הגיב למתקפות נגדו ואמר: "מצער שאביגדור ליברמן וישראל ביתנו מעדיפים לעשות סיבוב על חיילי צה״ל במקום באמת להדיח את עופר כסיף בדרך הנכונה - להסיר את חסינותו ולהעמיד אותו לדין".

 

בין הנעדרים שייזכרו לדיראון עולם, חברי הכנסת מ'המחנה הממלכתי': גדי איזנקוט, בני גנץ, מיכאל ביטון ואלון שוסטר.

מ'יש עתיד': קארין אלהרר, ולדימיר בליאק, מירב בן ארי, רם בן ברק, בועז טופורובסקי, משה טור-פז, מאיר כהן, מירב כהן, רון כץ, יוראי להב הרצנו, טל מירון, יואב סגלוביץ', יסמין פרידמן, מטי צרפתי הרכבי, אלעזר שטרן ונאור שירי.

כל מפלגת 'העבודה' נעדרה גם היא: מירב מיכאלי, גלעד קריב, נעמה לזימי ואפרת ריייטן.

להדחה חסרו חמישה קולות, כאשר התוצאה הסופית היא 85 בעד הדחת כסיף, 11 נגד ו-24 נמנעים.

יאיר לפיד ישראל ביתנו עופר כסיף הדחה שרן השכל אופוזיציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד