י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
12 פצעי ירי

ערק מרוסיה עם מסוק לאוקראינה, ונמצא מת בספרד

טייס צבאי רוסי שערק עם מסוק Mi-8 צבאי לאוקראינה נמצא מת בספרד מספר חודשים לאחר שהיו נגדו איומי מוות. מדיווחים במוסקבה עולה שהגופה הייתה 'מלאה בכדורים'. הטייס מקסים קוזמינוב, בן 28, נמלט מרוסיה בעזרת המודיעין האוקראיני

ערק מרוסיה עם מסוק לאוקראינה, ונמצא מת בספרד
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

טייס צבאי רוסי שהטיס את מסוק ה-Mi-8 שלו מעבר לקוי החזית כדי לערוק לאוקראינה, מצא את מותו בספרד. דיווחים במוסקבה לפיהם גופתו הייתה "מלאה בכדורים".

קפטן מקסים קוזמינוב, בן 28, נמלט מרוסיה בסיוע שירותי הביון האוקראינים והאשים את הנשא ולדימיר פוטין ב'רצח עם' לאחר בריחתו הנועזת בקיץ שעבר. לפי הדיווחים הובטחו לו 600.000 דולר לערוק לאוקראינה עם ציוד צבאי רוסי.

 

המודיעין הצבאי האוקראיני אישר היום כי הטייס - יעד של שירותי הביון הרוסי נמצא מת בספרד, אך לא מסר פרטים נוספים על נסיבות מותו.

הרשויות הספרדיות מסרו שגבר אוקראיני נורה למוות בתוך מוסך בוילאביצ'יוסה, ליד אליקנטה בדרום ולנסיה, בשבוע שעבר ביום שלישי.

מקורות המקורבים לחקירה אמרו לתקשורת בספרד כי האיש ספג כמעט 12 פצעי ירי. מכונית שרופה, על פי החשד, הייתה קשורה לירי נמצאה לאחר מכן בקרבת מקום. 

היו דיווחים ברוסיה שקוזמינוב, שסומן כבוגד במולדתו, שמר על קשר עם אנשים מחייו הקודמים, מה שאולי הוביל את הרוסים אליו.

סוכנות הידיעות הממלכתית הרוסית 'טאס' דיווחה: "מקסים קוזמינוב, טייס שחטף מסוק צבאי רוסי ב-2023, נמצא מת בספרד, כך מסרו מספר גורמים צבאיים ספרדיים".

על פי הדיווח ב'דיילי מייל', אשתו ומשפחתו של קוזמינוב הוצאו מרוסיה לפני שערק. לא ידוע מדוע הוא שהה בספרד.

לאחר עריקתו, הטייס הרגיז את הקרמלין בכך שקרא לרוסים אחרים ללכת בעקבותיו ולערוק לאוקראינה. הוא הואשם גם באחריות למותם של שני אנשי צוות שמתו כשערק.

מלחמת אוקראינה רוסיה ספרד מוות מסתורי ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד