י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

ב'יש עתיד' מאושרים: "במקום להפגין תתגייסו"

יאיר לפיד סופר מנדטים • שטרן: "אלו רצים להפגין נגד הגיוס ואלו רצים למנהרות תופת בעזה כדי להציל את חבריהם"

צלם: חטיבת דובר המשטרה
צלם: חטיבת דובר המשטרה

במפלגת 'יש עתיד' התייחסו להפגנות הבוקר (ב) במחאה על מעצרם של בחורי ישיבות שנמנעו מלהתייצב בלשכת הגיוס לצורך דיחוי.

"השוויון בנטל הוא עובדה מוגמרת. החוק שחוקקנו, הוא מהפכה. יש עלייה משמעותית הן ביעדי הגיוס החרדים והן ביציאתם לשוק העבודה, החוק לא נחקק על מנת לפגוע באיש אלא לטובת שוויון בישראל.

"במקום להפגין טוב יעשו הרבנים והפוליטיקאים החרדים אם ישלימו כבר עם החוק שעבר את אישור הכנסת ואף ישלימו עם העבודה שרבים מקרב תלמידיהם חפצים לצאת לשוק העבודה ולהתגייס לצה״ל כפי שמעידים הנתונים. יש עתיד הייתה המפלגה היחידה שהובילה בנחישות לחקיקת חוק השיוויון בנטל. יש עתיד תוסיף ותשמור בנחישות על יישום החוק".

ח"כ (אלוף במיל.) אלעזר שטרן אמר: "אני בעיקר מתבייש שיש יהודים במדינת ישראל שמכנים את לשכת הגיוס 'לוע הארי' ואת הגיוס לצה"ל 'גזירה'". שטרן ציין כי אמנם מדובר במיעוט קיצוני במגזר החרדי אך ההנהגה הפוליטית של המגזר צריכה לעשות בדק בית. "דווקא ביום מדינת ישראל מעניקה עיטורים וצלשי"ם ללוחמי צה"ל שלחמו בגבורה באויב במבצע 'צוק איתן' מוצאים קבוצת חרדים קיצונית להפגין כנגד הגיוס לצה"ל".

שטרן הוסיף: "לצערי נוצרה בחברה הישראלית מצב של 'אלו רצים ואלו רצים' – אלו רצים להפגין כנגד הגיוס לצבא ההגנה לישראל ואלו רצים למנהרות תופת ברצועת עזה בכדי להציל את חבריהם".

במפלגת "יש עתיד" הדגישו כי המפלגה פעלה בנחישות על מנת להעביר את חוק השוויון בנטל. "יש עלייה משמעותית בקרב המתגייסים והיוצאים לשוק העבודה מהמגזר החרדי", הוסיפו.

גם סמנכ"ל חדו"ש, שחר אילן, צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "במטה יש עתיד כל כך אסירי תודה הבוקר לאנשי הרב אויערבאך. יכול להיות שהם אפילו אומרים תפילות לאריכות ימים של ההפגנות".
הפגנות שחר אילן גיוס לפיד יש עתיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד