כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
הקטארים לחצו

הטסת "עיתונאי חמאס": ישראל הביעה מחאה בפני מצרים

גורמי ביטחון ישראלים הביעו זעם על המקבילים במצרים שאיפשרו את העברתו של איסמעיל אבו עמר, בעל תפקיד בזרוע הצבאית של חמאס, לצאת ממעבר רפיח לקטאר | דיווח שקטאר לחצה על מצרים לאפשר לו את היציאה

הטסת "עיתונאי חמאס": ישראל הביעה מחאה בפני מצרים
העברת אבו עמר במעבר רפיח צילום: צילום מסך

גורמי ביטחון בישראל מחו בפני גורמי הביטחון מצריים, על כך שאפשרו ל"עיתונאי" אל-ג'זירה, איסמעיל אבו עמר, חבר בחמאס לצאת ממעבר רפיח למצרים, ומשם לקטאר. לפי הדיווח ב'כאן 11', לנוכח לחצים כבדים שהפעילו הקטארים, איפשרה מצרים את יציאתו של אבו עמר מעזה. 

גורמי ביטחון בישראל אמרו שהשליטה על מעבר רפיח היא על השלטונות המצריים, אך יחד עם זאת, ישראל ניהלה שיח עם מצרים, לגבי מי יכול לצאת ולהיכנס מרצועת עזה, כדי למנוע יציאה של בכירי חמאס, מחבלים, וביניהם גם חטופים ישראלים.

אבו עמר, עיתונאי שהתלווה למחבלי חמאס ב-7 באוקטובר ותיעד את עצמו באזור קיבוץ ניר עוז. הוא החזיק בתפקיד צבאי בארגון. דובר צה"ל בערבית אביחי אדרעי חשף כי אבו עמר שימש כסגן מפקד פלוגה של גדוד ח'אן יונס המזרחי של חמאס.

זאת לאחר שפחות מחודש מאז תחילת המלחמה, התחוללה סערה עקב תחקיר בין לאומי שחשף תיעודים לפיהם עיתונאים עזתים שמועסקים בסוכנויות ידיעות זרות התלוו למחבלים בטבח השבת השחורה. בישראל דרשו הבהרות מכלי התקשורת לגבי ידיעתם מראש של הצלמים במתקפה. 

איסמעיל אבו עמר קטאר מצרים עיתונאי חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד