כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
לשחרר אסירים

התכנון שכשל: טעות טכנית סיכלה תקיפה של כלא שקמה ב-7 באוקטובר

חמאס תכנן להסתער על כלא שקמה באזור התעשייה הצפוני באשקלון ב-7 באוקטובר ולשחרר אסירים פלסטינים. טעות טכנית סיכלה את התקיפה של קבוצת 23 לוחמי עילית מאל קסאם - הזרוע הצבאית של חמאס

התכנון שכשל: טעות טכנית סיכלה תקיפה של כלא שקמה ב-7 באוקטובר
חמאס חוטף אזרחים מעוטף עזה צילום: מצלמת אבטחה

מקורות פלסטיניים ששוחחו עם העיתון 'אשרק אל-אווסט', סיפרו על "טעות טכנית" ב-7 באוקטובר: קבוצת מחבלים מגדודי אל-קסאם של חמאס תכננה לתקוף את בית הכלא שקמה באזור התעשייה הצפוני באשקלון, במסגרת הפלישה לישראל שכונתה ע"י הפלסטינים כמבצע ב"מבול אל-אקצא".

לפי המקורות, הכלא המרכזי באשקלון, הסמוך לרצועת עזה, היה אחד היעדים של "מבול אל-אקצא", במטרה לשחרר אסירים פלסטינים המוחזקים בו, "במשימה שאם היתה מצליחה, הייתה מהווה מכה חסרת תקדים לישראל".

המקורות אמרו לעיתון כי המשימה שהוטלה על קבוצה של 23 לוחמי עילית מ"אל קסאם", שחדרה ליישובי עוטף עזה, הייתה להגיע לכלא אשקלון שנמצא במרחק של כ-20 קילומטרים מהגבול עם הרצועה.

המקורות דיווחו כי "הקבוצה יצאה למעשה לכיוון אשקלון וחצתה את הגבול, מכיוון קיבוץ יד מרדכי, ושם היא התעמתה עם כוח ישראלי, אך מסיבה שעדיין לא ידועה, סטתה הקבוצה מדרכה וחזרה דרומה לכיוון נתיב העשרה".

מחקירה ראשונית עולה כי "המדריך" (האחראי על הקבוצה), קבע ככל הנראה בטעות, כתוצאה מתקלה לא ברורה, את יעד הקבוצה לכיוון קיבוץ נתיב העשרה ומשם פנו המחבלים לכיוון שדרות, זאת למרות המפות שהחזיק ומכשירי ה-GPS. העיתון הסעודי מדווח כי זו הייתה אחת הסיבות המרכזיות לכך שהלחימה נמשכה בשדרות במשך כמה ימים.

כלא שקמה אשקלון חמאס מלחמת חרבות ברזל ה-7 באוקטובר נתיב העשרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד