י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
שנתיים למלחמה

יוכנס ספר תורה מיוחד לזכות יהודי אוקראינה

במלאות שנתיים למלחמה באוקראינה יוכנס ספר תורה מיוחד לזכות יהודי אוקראינה וארץ ישראל. הרבנים הראשיים לצד גדולי ישראל השתתפו בכתיבת ספר תורה מיוחד לזכות יהודי אוקראינה וארץ ישראל. רבה של קייב הרב יונתן מרקוביץ' הגיע לבתיהם של גדולי ישראל לכתיבת אותיות בספר תורה

יוכנס ספר תורה מיוחד לזכות יהודי אוקראינה
כתיבת ספר התורה צילום: באדיבות המצלם

במלאות שנתיים למלחמה הקשה באוקראינה, נערך בימים אלה מסע מרגש של סולידריות ואחדות בין יהודי ארץ ישראל ויהודי אוקראינה בבתי גדולי הרבנים. במסגרת המסע הגיע רבה של קייב הרב יונתן מרקוביץ לבתיהם של הרבנים הראשיים וגדולי הרבנים עם ספר תורה שנכתב לזכותם ולשלומם של יהודי אוקראינה וארץ ישראל ולרפואת הפצועים וחזרתם של כל החטופים.

את סבב הביקורים עם ספר התורה, פתח הרב הראשי של קייב בלשכותיהם של הרבנים הראשיים לישראל נשיא מועצת הרבנות הראשית הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף ונשיא בית הדין הגדול הגאון רבי דוד לאו. גם רבה הראשי של תל אביב הרב ישראל מאיר לאו, כתב אות בספר התורה והתעניין במצבה של הקהילה בקייב בימים אלה, וכיצד מתמודדים חברי הקהילה עם אימי המלחמה באוקראינה.

מסע כתיבת האותיות לספר התורה שייכנס לבית הכנסת JCC בית מנחם בקייב, הגיע גם לבתיהם של חברי מועצת גדולי התורה רבה של שכונת רמת אלחנן הפוסק הגר"י זילברשטיין וראש ישיבת פוניבז' הגרב"ד פוברסקי. בשיחה עם רבה של קייב, התעניין ראש ישיבת פוניבז' בפריחת היהדות באוקראינה, וסיפר על ימי ילדותו בברית המועצות תחת השלטון הקומוניסטי.

לקראת סיום המסע, הציג הרב מרקוביץ את ספר התורה גם לבכירי רבני חב"ד בהם מזכיר בי"ד רבני חב"ד  ורב שכונת נחלת הר חב"ד בקרית מלאכי הגר"י ירוסלבסקי, ולחברי בית הדין רבה של קרית גת הרב משה הבלין ורבה של קהילת חב"ד ברחובות הרב מנחם מנדל גלוכובסקי.

בכתיבת אותיות בספר התורה המיוחד שותפים גם אלפי יהודים בקייב, לצד חיילים יהודים המשרתים בצבא אוקראינה ואסירים יהודים שנחשפו לספר התורה בזכות פעילותו של הרב מרקוביץ שמכהן גם כרב שירות בתי הסוהר של אוקראינה. בין הכותבים גם נציגים משפחות חיילי צה"ל ונציגי משפחות שכולות שאיבדו את יקיריהם במלחמה.

"ספר התורה הוא הדבר שמאחד את כל יהודי העולם", אומר הרב יונתן מרקוביץ רבה של קייב ושליח חב"ד בעיר. "גם ספר התורה שלנו מאחד את יהודי ארץ ישראל עם יהודי התפוצות בדגש על היהודים באוקראינה. המצב הבטחוני והמלחמה המתמשכת, מגביר עוד יותר את תחושת ההזדהות בין הקהילות היהודיות. היה מרגש מאוד לראות את ההתעניינות של גדולי הרבנים בשלומם של יהודי אוקראינה ולקבל מהם את התמיכה והאמפתיה למצבם המאתגר שנמשך כבר שנתיים".

הכנסת ספר תורה מלחמת אוקראינה רוסיה הרב יונתן מרקוביץ' קייב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד