כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
הכל מתייקר

בקרוב: הטסטים לאוטו ולאופנוע עומדים להתייקר

לפי המסמכים שפורסמו ממשרד התחבורה, הטסט בקרוב יתייקר וגם שירותים נוספים. מבחן שליטה באופנוע שעלה 73 שקלים יעלה כעת 75 שקלים, חידוש רישיון לעשר שנים שעלה 474 שקלים יעלה מאפריל 488 שקלים

בקרוב: הטסטים לאוטו ולאופנוע עומדים להתייקר
מכון טסטים צילום: רוני נאק

ב-1 באפריל, תאריך שבדרך כלל מסמל אצל רבים את יום הבדיחות והמתיחות, מחירי הטסט למכונית שלכם יעלו. והפעם זו לא בדיחה או מתיחה: משרד התחבורה מעדכן מדי שנה את מחירי מבחני הרישוי לרכב ולפי המסמכים שפורסמו כבר כעת הטסט בקרוב יתייקר וגם שירותים נוספים.

חשוב לנו לספר לכם שהקבוצות של מחירי הרישוי מעט זזו, ועל כך דיווחנו לכם בסוף השנה שעברה

אבל עדיין – התייקרות היא התייקרות וגם אם מדובר בשיעור של כמה עשרות שקלים, עדיין זה כואב בכיס. אז איך זה עומד להיות?

הטבלאות של משרד התחבורה קובעות את גובה אגרת הרישוי לפי מחיר הרכב. ומחיר הרכב קובע גם כמה אגרת רישוי ישלמו על רכב שהוא כבר משומש, כלומר אם לרכב מסוים היה מחיר גבוה כשהוא היה חדש אז גם אחרי חמש שנים עדיין אגרת הרישוי תהיה יקרה מרכבים אחרים.

כדוגמה ניקח את קבוצת הרישוי הראשונה, קבוצת הרישוי של הרכבים הכי זולים. בשנה שעברה היה מדובר ברכבים שהמחיר שלהם הוא עד 106,000 שקל אבל עכשיו זו קבוצה שהגבול שלה הוא עד 111,000 שקל. גובה אגרת הרישוי לרכב כזה שגילו הוא עד 3 שנים הוא כעת 1,160 שקלים, אבל ב-1 באפריל המחיר יעלה ל- 1,194 שקל.

רכב כזה שגילו הוא שלוש עד חמש שנים משלם כעת 1,016 שקל אגרת רישוי, אבל מאפריל גובה אגרת הרישוי יהיה 1,046 שקלים. ואם נלך על כזה רכב עממי שגילו הוא שש עד תשע שנים, מחיר אגרת הרישוי שלו הוא כעת 891 שקלים אבל בקרוב המחיר יהיה 917 שקלים.

אם ניקח דוגמה אחרת: רכב ששייך לקבוצה 4, גם שם המצב לא יותר טוב. קבוצה 4 לפי המחירון החדש של מבחני הרישוי היא הקבוצה של מכוניות שכהן חדשות מחירן הוא 159,000 שקל עד 179,000 שקל. זו קבוצה שכוללת למשל את טויוטה קורולה.

כיום אגרת הרישוי של כזה רכב ששייך לקבוצה 4 והוא חדש מהניילון עולה 2,122 שקלים. באפריל המחיר יזנק ל- 2,185 שקלים. כזה רכב שגילו הוא שלוש עד חמש שנים משלם עתה 1,804 שקלים, אבל מאפריל המחיר יהיה 1,857 שקלים. בקיצור- הכל מתייקר.  

לצד ההתייקרויות ה"קטנות" האלה יש עוד התייקרויות ככה על הדרך: מבחן שליטה באופנוע שעלה 73 שקלים יעלה כעת 75 שקלים, חידוש רישיון לעשר שנים שעלה 474 שקלים יעלה מאפריל 488 שקלים ועוד הרבה "תופינים" יחכו לנו מאפריל הקרוב ויהפכו את אחזקת המכוניות שלנו לטיפ טיפה יותר יקרה בכל שנה.

 

 

משרד התחבורה רשיון טסט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד