י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הביקורת על ישראל

מעל 100 חברי פרלמנט קוראים להדחת נשיא ברזיל

המתקפה של נשיא ברזיל לולה על ישראל גררה תגובות נגדו מהאופוזיציה והגבירה את חוסר שביעות הרצון ממנו. מעל 100 חברי פרלמנט בקריאה להדיחו

מעל 100 חברי פרלמנט קוראים להדחת נשיא ברזיל
שגריר ברזיל ביד ושם צילום: מיכאל דימנשטיין, לע"מ

ההשוואה של הנשיא לולה דה סילבה הברזילאי בין הלחימה של ישראל ברצועת עזה לבין רדיפת היהודים של גרמניה הנאצית במהלך השואה, עוררה ביקורת גלויה מצד חברי פרלמנט ברזילאים, ההצהרה המקוממת הצטרפה לעוד הצהרות שהתקבלו בחוסר שביעות רצון, במיוחד בנושא מדיניות חוץ, כולל היחס הידידותי לרוסיה וההתנהלות מול ונצואלה.

בעקבות כך, יותר מ-100 חברי פרלמנט קוראים להדחה של נשיא ברזיל. 103 חברים מתוך 26 מפלגות תומכים בהדחתו

בראיון במהלך ביקור באתיופיה הצהיר לולה כי מצב דומה התרחש רק "כאשר היטלר החליט להרוג את היהודים". הנאום עורר משבר דיפלומטי עם ישראל. אתר GLOBO הברזילאי דיווח כי נשיא מפלגת ה-PSB, קרלוס סיקווירה, שנמצא בקואליציה אמר שהוא "הזדעזע" מהנאום.

"זו השוואה שאין בה שום היגיון. אני מוצא את זה מצער, ראשית, כי זה לא רצח עם. ישנן בעיות, הנגרמות על ידי קבוצות טרור המשתמשות במגן אנושי, בבתי חולים ושימוש בילדים. חמאס גרם לכך כי הוא נכנס לישראל כדי לבצע את ההרג"  אמר סיקווירה והוסיף כי ההחלטה להתנצל או לא נתונה בידי הנשיא וכי הוא לא רוצה לתת לו "הצעות".

זו לא הפעם הראשונה שסיקווירה מותח ביקורת על עמדתו של לולה. במאי אשתקד, כשקיבל את נשיא ונצואלה, ניקולס מדורו, אמר לולה כי יש צורך שהמדינה השכנה תציג את "הנרטיב שלה" כנגד הביקורת נגדה בנושאי זכויות אדם. בזמנו, נשיא ה-PSB דחה את ההצהרה וקבע כי "בדמוקרטיה יש כללים, וכולם יודעים שבוונצואלה כללים דמוקרטיים לא קיימים".

חבר הפרלמנט טבאטה אמרל, מועמד לראשות העיר סאו פאולו, מתח ביקורת על לולה וכינה את עמדתו "חסרת אחריות".

"השוואת המלחמה הנוכחית לשואה, שבה נרצחו 6 מיליון יהודים באופן שיטתי על ידי המשטר הנאצי, היא שגויה וחסרת אחריות. אנחנו כן זקוקים להפסקת אש דחופה בפלסטין ולשחרור חטופים ישראלים. מספר הקורבנות אינו מתקבל על הדעת".

בנוסף להצהרות על ישראל ועל ונצואלה, גם עמדתו של לולה ביחס לרוסיה עוררה תגובות. ביקורת נשמעה על עמדתו החיובית של הנשיא לולה כלפי רוסיה, בגין מותו של מנהיג האופוזיציה אלכסיי נבלני, מתנגדו של הנשיא ולדימיר פוטין, הפוליטיקאי רוברטו פריירה אמר כי העמדה הברזילאית היא "מבישה ובלתי מוסברת". הנשיא לולה מתח ביקורת על "המהירות שהפלילו מישהו במוות".

האתר הברזילאי "גלובו" גם פרסם כי שר החוץ כ"ץ נזף בשגריר הברזילאי אתמול בביקור ביד ושם בעברית ללא מתרגם, מהלך המהווה "השפלה".

עוד דווח כי בממשלת ברזיל מעריכים שראש הממשלה נתניהו, ניצל את נאומו של הנשיא הברזילאי "כדי לשפר את מעמדו ולאחד את העם".

 

 

 

ברזיל מלחמת חרבות ברזל חמאס לולה דה סילבה ישראל כץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד