כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"להיערך לתרחיש"

כיצד יפעלו הרמזורים במקרה של עלטה כתוצאה מהלחימה בצפון?

מנכ״ל משרד התחבורה קיים דיון היערכות לתרחיש זירה צפונית. בין הנושאים שנדונו: חופש התנועה בצירים בתרחיש של עלטה ופעילות הרמזורים, מצלמות ותאורה, לצד תיעדוף אנרגיה לצירים האסטרטגיים של מדינת ישראל, כמו כן הוצגו פתרונות שונים ותכניות שגובשו בחברות

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: שלומי טריכטר

בהמשך לדיון שהתקיים בשבוע שעבר בראשות שר הביטחון, כינס מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן-זקן את יושבי הראש והמנכ"לים, של הרשויות וחברות התשתית של משרד התחבורה, להערכת מצב מיוחדת בחמ"ל המשרד, על מנת להערך בצורה מיטבית לתרחיש עלטה כתוצאה מהרחבת העימות בצפון. הדיון נועד לצורך הצגת התרחישים השונים והאתגרים העלולים להיווצר כפועל יוצא מהם. 

בדיון שנערך אתמול (שלישי) בהשתתפות סגן השרה ח"כ אורי מקלב, והמשנה למנכ"ל המשרד נתנאל איזק, סקרה מנהלת אגף החירום במשרד מיכל קלה - בן חמו, את התרחישים הצפויים במקרה של ירי של תחמושת מדויקת לעבר תשתיות לאומיות שיגרום להפסקות חשמל אזוריות ויגרום לעלטה ממושכת. 

מנכ"ל משרד התחבורה הדגיש בדיון את האחריות של החברות לשמר את הרציפות התפקודית, לשפר את המוכנות ולתת מענה לציבור האזרחים גם בעיתות חירום. הוא ביקש ממנהלי החברות להיערך לניהול ביקושים ופערים בכח אדם בשל גיוס מילואים נרחב שיתרחש עם התעצמות הלחימה. בן זקן הנחה בישיבה את כל חברות התשתית לערוך תרגילים, סימולציות, מקרים ותגובות בשיתוף עם רשות החירום הלאומית, על מנת לסגל שגרת פעילות באופן מיטבי בכל מצב העלול להגרם מהלחימה. 

בין הנושאים שנדונו: חופש התנועה בצירים בתרחיש של עלטה ופעילות הרמזורים, מצלמות ותאורה, לצד תיעדוף אנרגיה לצירים האסטרטגיים של מדינת ישראל, תוספת אמצעים להארכת רציפות האנרגיה העצמאית בנת"י וחברות התשתית. כן הוצגו פתרונות שונים ותכניות שגובשו בחברות.

מנכ״ל המשרד העלה נושא יבוא ויצוא סחורות בנמלי הים, פעילות מערך התעופה והמעברים היבשתיים והאפשרות להמשיך לקיים את שירותי התעופה האזרחית, בזמן לחימה רב זירתית, זאת, לצד פעילות התחבורה ציבורית ורכבת ישראל תוך מתן דגש על תכנון, הפעלה ומתן שירותים ותקשורת עם הנהגים והמפעילים.

במהלך הישיבה, הדגיש מנכ"ל משרד התחבורה את חשיבות ההערכות בכל נושא הדוברות והתקשורת, כאמצעי קשר עם האזרחים והנגשת מידע חיוני, הסיוע ההדדי בין הרשויות והחברות בתמיכה מלאה של המשרד, התמיכה במערכת הביטחון והתיאום מול הרשויות המקומיות וגופי החירום וההצלה.

מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים משה בן זקן אמר: "אנחנו נמצאים בימים אלה בשגרה מורכבת, עם אפשרות ממשית להתגברות המלחמה בזירה הצפונית. בהנחיית שרת התחבורה מירי רגב אנחנו מקיימים את ההערכות לתרחיש עלטה, ומביאים בחשבון שאירוע כזה עלול להתרחש בטווח הזמן המיידי. שיתוף הפעולה בין כלל החברות - כפי שהתקיים עד כה - הוא לא דבר מובן מאליו. 

מטרת הדיון הזה היא על מנת שכולנו נחשוב מחוץ לקופסה, ונהיה יצירתיים ביחס לפתרונות, ומעבר לכך לטובת תרומתנו למאמץ המלחמתי. 

נסייע כמדינה לכל החברות לספק מענה ראוי לטובת האזרחים גם בתקופה המא הזאת".

 

עלטה רמזור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד