כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
מהנייד או מהמחשב

בשורה לנהגים: בהקשה אחת - כך תדעו אם יש לכם נקודות חובה

מהיום, ניתן לברר מספר הנקודות שנרשמו לחובתך, מהנייד או מהמחשב, באמצעות השירות המקוון באזור האישי הממשלתי | לאחר כניסה למסך הבית, יש ללחוץ על "נהיגה וכלי תחבורה" בתפריט מצד ימין ולאחר מכן יש לבחור ב"תדפיס נקודות חובה"

בשורה לנהגים: בהקשה אחת - כך תדעו אם יש לכם נקודות חובה
אילוסטרציה צילום: דוברות המשטרה

מעוניין לברר את מספר נקודות החובה שנזקפו לחובתך? מהיום, ניתן לברר מספר הנקודות שנרשמו לחובתך, מהנייד או מהמחשב, באמצעות השירות המקוון באזור האישי הממשלתי. 

עד כה, נהגים יכלו לברר את מספר הנקודות שצברו בעמדות השירות העצמי במשרדי הרישוי, בקניונים ובסניפי סופר-פארם, ודרך המוקד הטלפוני 5678*. מהיום, ניתן לברר את מספר הנקודות גם באזור האישי ממשלתי.

שיטת הניקוד היא אמצעי מעקב אחר נורמות הנהיגה של נהגים שעברו עבירות תנועה. בנוסף לעונש כגון קנס או פסילת רישיון, חלק מעבירות התנועה גוררות נקודות הנרשמות לחובת הנהג. הנקודות נשארות בתוקף למשך שנתיים מיום ביצוע העבירה למי שצבר עד 20 נקודות, ולמשך 4 שנים למי שצבר 22 נקודות או יותר. שיטת הניקוד נועדה להביא להפחתת ביצוע עבירות תנועה על ידי למידה והרתעה, ולסייע בזיהוי נהגים מסוכנים אשר ביצעו מספר רב של עבירות. 

קבלת השירות מתבצעת לאחר הזדהות במערכת ההזדהות הלאומית, באמצעות סיסמתכם האישית במערכת ההזדהות הלאומית. אם עדיין לא נרשמתם למערכת ההזדהות הלאומית, מומלץ לעשות זאת. התהליך קצר ופשוט, ולאחר רישום ראשוני חד פעמי ניתן להיכנס למערכת באמצעות הסיסמה האישית וליהנות ממגוון רחב של שירותים מכל משרדי הממשלה. 

כיצד מבררים את מצב הנקודות שלכם? לאחר כניסה למסך הבית, יש ללחוץ על "נהיגה וכלי תחבורה" בתפריט מצד ימין ולאחר מכן יש לבחור ב"תדפיס נקודות חובה".

 

קנס כספי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד