כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

הותר לפרסום: נעצרו 3 חשודים בהצתה שגרמה לרצח

השלושה חשודים בהצתת הדירה שהובילה למותה של אורית לונדון, חרדית לשעבר בת 24, שנפטרה ביום שישי האחרון

הדירה השרופה. צילום: דוברות כבאות והצלה ירושלים
הדירה השרופה. צילום: דוברות כבאות והצלה ירושלים

הותר לפרסום: נעצרו שלושה חשודים בחשד לרצח תוך כדי ביצוע עבירה אחרת.

לפני כשבוע, במהלך השבת, עלתה באש דירה ברחוב בצלאל בצראווי בשכונת פסגת זאב בירושלים. כתוצאה מהשריפה פונתה הדיירת אורית לונדון בת 24, שהתגוררה בדירה מעל במצב קשה בשל שאיפת עשן, כשבוע לאחר שנפצעה - ביום שישי האחרון - אורית ז"ל נפטרה מפצעיה.

מפקד מחוז ירושלים, ניצב משה (צ'יקו) אדרי, הורה על העברת החקירה למפלג התשאול ביחידה המרכזית בירושלים. חוקרי היחידה החלו בפעולות חקירה אינטנסיביות שהובילו למעצרה של צעירה יהודייה כבת 24 תושבת צפון העיר, עוד באותו היום וזמן קצר לאחר מכן נעצרו 2 חשודים נוספים תושבי כפר עקב, מוחמד שוויקי וחאמיס רג'אבי.

מהחקירה עולה כי בין החשודים לבין הדיירת שדירתה הוצתה ובן זוגה, ערבי תושב מזרח ירושלים, קיים סכסוך קודם שהיווה את הרקע להצתה. החשודים תכננו להצית את הדירה ובמהלך הערב והלילה וידאו כי הדירה ריקה, הגיעו למקום עם רכבו של אחד החשודים שהמתין ברכבו בעוד שני החשודים האחרים עלו לדירה, פרצו את דלת הדירה, הציתו אותה, גנבו בגדים ובשמים ונמלטו.

מדובר בבית פרטי, אשר חולק למספר יחידות דיור להשכרה, חלקם ללא חלונות או פתחים. נושא אשר ייבחן אל מול הרשויות הרלוונטיות.

הדירה נשרפה כליל והעשן הסמיך הציף את הדירה בקומה שמעל, דירת חדר ללא פתחים למעט דלת הכניסה לבית, שהאש ככל הנראה כיסתה אותה. הדיירת אורית לונדון ז"ל שהתגוררה בקומה מעל, נפצעה, פונתה במצב אנוש לבית החולים ושם כאמור נפטרה לאחר מספר ימים.

החשודים נחקרו בחשד לרצח תוך כדי ביצוע עבירה אחרת ומעצרם הוארך מספר פעמים. בחקירתם קשרו את עצמם לאירוע שאף שוחזר, ובסיום חקירתם יועברו כלל החומרים לבחינת הפרקליטות.

מפקד המחוז שיבח את חוקרי היחידה המרכזית וציין כי "הפעילות החקירתית שבוצעה במקצועיות, ואשר הביאה למעצרם המהיר של החשודים ראוייה לכל שבח. משטרת ירושלים תפעל למיצוי הדין עם החשודים שבפעולתם גרמו למותה של אזרחית תמימה".

מעצרם של אחמד שוויקי וסמיח רג׳אבי, הוארך עד ליום ראשון 8.2.15. מעצרה של החשודה היהודייה ששמה נאסר לפרסום, הוארך עד ליום חמישי 5.2.15.

החקירה גילתה: מדובר בהצתה
בחקירה שבוצעה על ידי צוות חקירה מיוחד מכבאות והצלה ירושלים, החוקרים הגיעו למסקנה כי השריפה החלה בעקבות הצתה במזיד של דירה במבנה. בעקבות העשן הרב והחום האדיר שנגרמו ע"י השריפה, נוצרה הצטברות של עשן וחום בדירה בקומה העליונה, דבר שגרם להילכדות של אורית ז"ל שהתגוררה בקומה זאת. היא חולצה במצב אנוש ע"י לוחמי האש, אולם למרבה הצער כתוצאה מהפגיעה הקשה מהאש והעשן. נפטרה הדיירת לאחר כמה ימים בבית החולים.

מפקד הצח"מ רשף משה אלעזרי רע"ן חקירות במחוז ירושלים: "בחקירה שביצעתי עם צוות החקירה, הגענו למסקנה כי השריפה הוצתה במתכוון בדירה בקומה השנייה. במבנה בו הוצתה השריפה קיימות מספר דירות להשכרה שנבנו ככה"נ באופן ארעי ולא בהתאם לייעוד הבית. בבדיקת תבנית השריפה ראינו כי השריפה והעשן התפשטו מהחדר אל הקומה העליונה והצטברו בה באופן מסיבי ביותר.

"בנוסף כתוצאה מכך שהמבנה שונה מייעודו ונבנו בו מספר דירות ארעיות ללא חלונות ופתחים ראויים, שחרור העשן והחום לא פעל כמתוכנן ולוחמי האש שחשו למקום נאלצו לשבור חלונות וקירות במבנה כדי לשחרר את העשן והחום בצורה מהירה".
אורית לונדון חרדית לשעבר הצתה רצח נאשמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד