כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"יחסים מיוחדים"

המתנה היוקרתית של פוטין לרודן קוריאה הצפונית

נשיא רוסיה פוטין העניק לקים ג'ונג און מכונית יוקרה מתוצרת רוסית. "דוגמה ברורה ליחסים האישיים המיוחדים"

המתנה היוקרתית של פוטין לרודן קוריאה הצפונית
דגלי צפון קוריאה - רוסיה על רקע הקרמלין צילום: Pixabay

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נתן מכונית מתנה למקבלו הצפון קוריאני קים ג'ונג און, כך מסרו היום (שלישי) כלי תקשורת במדינה המבודדת, סימן נוסף להתחממות הקשרים בין שתי המדינות, מה שמעורר דאגה בארצות הברית.

המכונית מתוצרת רוסיה נמסרה לשימושו האישי של קים ביום ראשון על ידי משלחת רוסית, כך דיווחה סוכנות הידיעות הקוריאנית המרכזית (KCNA). 

דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב אמר לסוכנות הידיעות הממלכתית הרוסית TASS כי המכונית היא מחברת אורוס, יצרנית רכבי היוקרה שנוסדה ב-2018 כדי לייצר את המכוניות הממלכתיות הרשמיות של רוסיה.

אחותו של קים, קים יו ג'ונג הודתה לפוטין בשם אחיה ואמרה, "המתנה משמשת דוגמה ברורה ליחסים האישיים המיוחדים בין המנהיגים הבכירים של צפון קוריאה ורוסיה" כך דיווחה רשת CNN.

אנשי מודיעין בארה"ב מודאגים מההשלכות ארוכות הטווח של מה שנראה כרמה חדשה של שותפות אסטרטגית בין צפון קוריאה ורוסיה, כך אמרו ל-CNN מספר בכירים.

רוסיה שיגרה טילים בליסטיים קצרי טווח שקיבלה מצפון קוריאה לעבר יעדים אוקראינים בשבועות האחרונים, גורמים רשמיים בארה"ב חוששים שקוריאה הצפונית תוכל להשתמש במערכת יחסים הדוקה יותר עם רוסיה כדי להחליש את השפעתה של סין, ובכך להעז יותר להגדיל את תוכנית הניסויים הגרעיניים של פיונגיאנג, דבר שסין חוששת ממנו.

המתנה של פוטין עלולה להפר את הסנקציות של האו"ם שהוטלו על צפון קוריאה בשל תוכנית הנשק הגרעיני שלה, אם כי האיסור על מכירת מוצרי יוקרה למדינה לא מנע מקים להופיע במגוון כלי רכב יוקרתיים לאורך השנים.

המנהיג הצפון קוריאני נראה לעתים קרובות כשהוא נוהג בלימוזינה משוריינת של מרצדס-מייבאך, ששוויה  למעלה ממיליון דולר.

קים גונג און ולדימיר פוטין רוסיה צפון קוריאה מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד