י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
לאחר שהוכנסו שינויים

המחנה הממלכתי מתנגדת לנוסח של חוק אל-ג'זירה

בוועדת לביטחון לאומי החלו בדיונים על הצעת החוק שתאפשר סגירה של גוף שידור זר הפוגע בביטחון המדינה. בעקבות שינויים שהוכנסו בחוק, במחנה הממלכתי פנו ליו״ר הקואליציה, ח"כ אופיר כץ בדרישה לעצור את קידום שינויי החקיקה

המחנה הממלכתי מתנגדת לנוסח של חוק אל-ג'זירה
אופיר כץ עם בנימין נתניהו צילום: אריק מרמור, פלאש 90

הוועדה לביטחון לאומי החלה היום (שלישי) בהכנה לקריאה שניה ושלישית של הצעת החוק שתאפשר סגירה של גוף שידור זר הפוגע בביטחון המדינה.

אלא שבמחנה הממלכתי מבקשים לעצור את המשך החקיקה לאחר שיו"ר הוועדה לבטחון לאומי, ח"כ צביקה פוגל, הכניס בחוק כמה שינויים דרמטיים בחוק.

על פי ההצעה החדשה, במקום ששר הבטחון והקבינט יחליטו על סגירה, מי שיקבלו את ההחלטה הם השר לבטחון לאומי ושר התקשורת יחד עם הועדה לבטחון לאומי שבראשה פוגל.

בנוסף, ההחלטה לא תובא לביקורת שיפוטית אלא ניתן יהיה לערער עליה, והיא לא תעבור דרך הצנזור. כמו כן היא לא תהיה מוגבלת לתקופת מלחמה בלבד.

כאמור, בעקבות השינויים, יו"ר סיעת המחנה הממלכתי, ח"כ זאב אלקין פנה ליו"ר הקואליציה, ח"כ אופיר כץ בדרישה לעצור את קידום שינויי החקיקה.

אלקין הודיע לכץ כי עד לחזרה לנוסח המקורי שאושר בממשלה, סיעת המחנה הממלכתי תטיל וטו על המשך קידום החוק, זאת בהתאם להסכם הכניסה לממשלה בין הליכוד למחנה הממלכתי.

 

 
חוק אל ג'זירה שלמה קרעי הוועדה לביטחון לאומי המחנה הממלכתי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד