ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
אנטישמיות בבריטניה

המשפחה החרדית מודאגת: "מרגישים כמו ב-1930"

"זה כאילו אנחנו בגרמניה של שנות ה-30": חרדי לונדוני חושש לאחר שתעודת הלידה של בתו בת החמישה חודשים הוחזרה קרועה עם מחיקת שם המדינה שלו "ישראל" לאחר ששלח תעודת לידה בשביל דרכון בבריטניה. המשפחה נדהמה לגלות את תעודת הלידה של התינוק רוני מושחתת

המשפחה החרדית מודאגת: "מרגישים כמו ב-1930"
תעודת הלידה שהושחתה צילום: ארגון קמפיין נגד אנטישמיות

אב חרדי בשם ישראל חשף כי משפחתו מרגישה כמו 'מטרה' לאחר שתעודת הלידה של בתם בת החמישה חודשים הוחזרה ממשרד הפנים לאחר שהושחתה בדיוק במקום בו מצוין את מדינת הולדה - "ישראל".

ישראל, אב לשלושה שמתגורר באדג'וור, צפון לונדון, סיפר ל'דיילי מייל' כי אשתו דורין, בת 29, נותרה בהלם כשפתחה את המעטפה וגילתה שמישהו טיפל בתעודת הלידה של בתם רוני.

"היא גילתה שזה נקרע באמצע המסמך ומקום הלידה שלי - שהיה ישראל - היה מחוק בעט", סיפר ישראל, מהנדס בן ה-32, שלא רצה לחשוף את שם משפחתו.

"הרגשנו כאילו חזרנו לגרמניה של שנות ה-30 , שם הנאצים תיעדו בדפים את העם היהודי. זה מעוות לגמרי וכואב לי הלב שהבת שלי אפילו לא בת חצי שנה והיא כבר ספגה אפליה בצורה הכי גרועה".

"משרד הפנים אחראי על הבטיחות שלנו כמיעוט בבריטניה והם מטפלים במסמכים הפרטיים ביותר שלנו, אבל במקום לשלוח לנו בחזרה את התעודה בצורה הנכונה, מישהו במערכת שלהם מחק את המילה "ישראל" בגלל שיש לו רגשות עוינים, ציין ישראל ל'דיילי מייל'.

למשפחה ההמומה הומלץ לפנות לארגון "קמפיין נגד אנטישמיות" שפנה בשם המשפחה למשרד הפנים והעלה את הנושא.

מכיוון שהאישור הושחת, הוא אינו תקף יותר והמשפחה תצטרך להמתין עד שמשרד הפנים ישלח מחדש את המסמך.  

האב המודאג, ששלח את הבקשה לתעודת הלידה רק לפני שבועיים, קרא כעת לפטר את מי שעומד מאחורי זה ממשרד הפנים ולממשלה להתנצל.

ישראל, שמנהל חברת הנדסה, הוסיף: "זו הממשלה שלנו ואנחנו מפקידים את האמון שלנו בידיהם ולכן אנחנו רוצים שמשרד הפנים יתנצל קודם כל. לאחר מכן עלינו לוודא שהאדם הזה, גבר או אישה, יהיו ללא גישה למסמכים פרטיים של אנשים אחרים".

עוד אמר: "לצערי תעודת הלידה הזו כבר לא תקפה כי היא קשקשה עליה. אז האדם הזה הרס את הזהות של הילד שלי, את תעודת הלידה שלו, רק בגלל שזה אדם יהודי. אנחנו מפוחדים כי אם זו הסביבה בתוך משרד הפנים זה לא מקום שאנחנו רוצים לחיות בו. אנחנו בריטים בדיוק כמו כולם".

שר הפנים ג'יימס קלברלי פרסם ב-X כי הוא חוקר את המקרה: "ביקשתי מהפקידים שלי לחקור את זה בדחיפות ואראה שננקוט פעולה מתאימה".

דובר מטעם "קמפיין נגד אנטישמיות" אמר: "זה בלתי מתקבל על הדעת לחלוטין. כששולחים בקשה לדרכון למשרד הפנים, הדבר האחרון שאפשר לצפות אי פעם הוא שתעודת הלידה של הילד תחזור קרועה, כשמקום הולדתו של ילדם מחוק, רק בגלל שזו מדינת היהודים. אנחנו מסייעים להורים, שכמובן מודאגים מאוד מהאירוע הזה. אנו גם מבקשים ממשרד הפנים לחקור כיצד זה קרה".

עוד נכתב: "למשרד הפנים יש אחריות על אכיפת החוק וביטחון הקהילה היהודית והציבור הרחב. האמון ברשויות בקרב יהודי בריטניה נמצא ברמות נמוכות עד כאב ויש להחזירו".

בריטניה לונדון אנטישמיות תעודת לידה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד