ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
בריטניה נמנעה

ארה"ב הטילה וטו על החלטה שקראה להפסקת אש

ארה"ב הטילה וטו על החלטת האו"ם הקוראת להפסקת אש מיידית בעזה לאחר שהציעה בעצמה להפסיק את הלחימה לטובת עסקת חטופים. שגרירת ארה"ב באו"ם, אמרה למועצת הביטחון שההחלטה שהציעה אלג'יריה תשפיע לרעה על משא ומתן רגיש המתקיים

ארה"ב הטילה וטו על החלטה שקראה להפסקת אש
מליאת האו"ם צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90

ארה"ב הטילה וטו על קריאה באו"ם הקוראת להפסקת אש מיידית בעזה. 13 מדינות הצביעו בעד, בריטניה נמנעה.

ארה"ב כבר אותתה על כוונתה להטיל וטו על ההחלטה שהביאה אלג'יריה, אך העבירה ביקורת על התנהלותה של ישראל בעזה והציעה הצעת החלטה משלה למועצת הביטחון הקוראת ל"הפסקת אש זמנית בסכסוך".

הצעת ההחלטה האמריקנית, אינה נופלת מרצונותיהם של רוב חברי מועצת הביטחון האחרים, אך בכל זאת מדגישה את הביקורת של הבית הלבן בנוגע למלחמה. לפי הטיוטה שארה"ב צפויה להגיש, ההחלטה קוראת להפסקת אש, אוסרת על הקמת אזור חיץ בתוך רצועת עזה, ומתנגדת למבצע גדול ברפיח ש"יפגע באזרחים"

לינדה תומאס-גרינפילד, שגרירת ארה"ב באו"ם, אמרה למועצת הביטחון שההחלטה שהציעה אלג'יריה תשפיע לרעה על משא ומתן רגיש המתקיים.

"בשבועות האחרונים היינו מאוד ברורים שההצעה הזאת לא תעבור ומנוגדת להסכם שלום בר-קיימא. אנחנו מקווים שתאמצו את ההחלטה שלנו כדי שנוכל להגיע להפסקת אש זמנית שבמסגרתה כל החטופים ישחוררו ויועבר סיוע הומניטרי לאזרחים פלסטינים שזקוקים לו נואשות. אנחנו צריכים סוף סוף לגנות את חמאס על המעשים הנוראיים שלהם ב-7 באוקטובר שהתחילו את הקונפליקט. אנחנו מחוייבים להמשיך בימים הבאים לעבוד איתכם על ההצעה".

מלחמת חרבות ברזל ארצות הברית לינדה תומאס-גרינפילד חמאס הפסקת אש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד